ورود 743 مددجوی کمیته امداد علی آباد‌‌کتول به بازار کار

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان علی آبادکتول از اعطای تسهیلات اشتغالزایی 90 میلیارد تومانی به مددجویان بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات در سال گذشته، 743 نفر از مددجویان ما وارد بازار کار شدند.

حسن حاجی آبادی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان علی آبادکتول،  با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از سرفصل های مهم این نهاد، اظهار کرد: ما برای مددجویان کمیته امداد دوره های مهارت آموزی برگزار و بعد از قبولی در آزمون ها، به آن ها تسهیلات می دهیم. همچنین راهبری از ابتدای کار با آن ها همراه می شود تا زنجیره تولید از تهیه مواد اولیه تا فروش محصول کامل شود.
حاجی آبادی با بیان اینکه هر کس که مهارتی دارد و بخواهد با آن شغل ایجاد کند ما کنارش هستیم، افزود: عرصه های دامداری، کشاورزی، قالی بافی، نوغان داری، زنبورداری از جمله مشاغلی بوده که تاکنون مددجویان ما وارد آن شده اند.
وی در بخش دیگری از این نشست خبری، از ساخت 171 واحد مسکونی در 3 سال اخیر، برای مددجویان بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: 100 واحد از این واحدهای مسکونی در سال گذشته ساخته شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان علی آبادکتول با بیان اینکه در راستای ایجاد درآمدهای پایدار، طرح نصب پنل های خورشیدی روی سقف واحدهای ساخته شده در حال اجرا است، اظهار کرد: تا کنون برای 16 واحد مسکونی، پنل خورشیدی نصب شده و تا پایان امسال نیز برای 80 واحد دیگر نصب خواهد شد.
حاحی آبادی افزود: مددجویان از محل درآمد این پنل های خورشیدی، هم در بازپرداخت اقساط پنل و تسهیلات واحد مسکونی خود توانمند شده و هم مقداری پول برای صرف در هزینه های زندگی به دست می آورند.
وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه 886 کودک یتیم و محسنین در شهر علی آبادکتول و بخش مرکزی تحت پوشش ما هستند، اظهار کرد: 2 هزار و 561 نفر، با پرداخت سالانه 6 میلیارد تومان به حساب مستقیم این کودکان، حامی آن ها هستند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان علی آبادکتول با اشاره به روش های نوین پرداخت صدقه، افزود: شهروندان می توانند با استفاده از کارتخوان نانوایی ها و همچنین شماره گیری کد #8887* با کد 0175 شهر علی آبادکتول و با کد 0174 شهر فاضل آباد صدقات خود را پرداخت کنند.
حاجی آبادی واگذاری 10 دستگاه تراکتور، اهدای 171 سری جهیزیه، جذب 6 میلیارد تومان زکات، پرداخت 92 میلیارد تومان مستمری به مددجویان شهر علی آبادکتول و بخش مرکزی را از دیگر فعالیت های این مجموعه در سال گذشته برشمرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان علی آبادکتول در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس به مناسبت هفته بزرگداشت مقام خبرنگار، از تلاش های خبرنگاران این شهرستان در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی قدردانی کرد.
خبرنگار: نرگس تجری
انتهای خبر/
 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه