شب‌های علی آباد‌کتول روشن‌تر می شود

شهردار علی آبادکتول از افتتاح و کلنگ زنی 13 پروژه این شهرداری به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: رکورد آسفالت معابر علی آبادکتول تا پایان سال می شکند و شب های این شهر نیز روشن تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ ابوذر اسفندیاری در نشست با جمعی از خبرنگاران استان گلستان از اجرای ۵۶ هزار مترمربع آسفالت در 5 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: با قیری که در اختیار شهرداری است، برآورد می شود تا پایان سال و در صورت شرایط جوی مساعد، این میزان آسفالت را به بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع برسانیم که در نوع خود یک رکورد‌شکنی است.  
وی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبار 10 میلیارد تومانی برای پروژه روشنایی شهر علی آبادکتول، اظهار کرد: 6 میلیارد تومان از این اعتبار برای اجرای پروژه روشنایی ورودی غربی شهر تا میدان شهید سلیمانی صرف شد. تا 2 ماه آینده نیز روشنایی چهارراه جنگلده تا پل خارکلاته انجام می شود و در ادامه نهضت روشنایی به ترتیب اولویت و نیاز برخی معابر فرعی هم تا پایان سال جاری روشن‌تر می شود.
شهردار علی آبادکتول وضعیت روشنایی پارک ها را هم نامناسب توصیف کرد و افزود: قرارداد روشنایی 4 پارک انقلاب،کودک، شهرک فرهنگیان و آزادگان منعقد شده و به زودی پروژه روشنایی در این پارک ها هم اجرایی می شود.
اسفندیاری پور خاطرنشان کرد: روشنایی معابر، به ویژه معابر فرعی در تعهد شهرداری نیست و در واقع باید شرکت توزیع برق این کار را انجام دهد. اما محدودیت های شرکت توزیع در منابع و اعتبارات و از سویی ضرورت روشنایی شهر و مطالبه شهروندان، سبب شد شهرداری این وظیفه را در حد توان به ویژه برای معابر پر ترددتر عهده گیرد.
وی در بخشی دیگر از این نشست خبری، گریزی هم به مشوق های شهرداری به پروژه های ساخت و ساز در بافت‌ فرسوده زد و گفت: طبق مطالعه مشاورین شهرداری، حدود 120 هکتار از بافت شهری علی آبادکتول فرسوده و 50 هکتار نیز سکونت گاه غیر رسمی است که در راستای تسهیل و رونق ساخت و ساز این مناطق، اعطای پروانه ساختمانی در این بافت ها رایگان و عوارض شهرداری نیز تخفیف دارد.
اسفندیاری پور در ادامه از افتتاح و کلنگ زنی 13 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 43 میلیارد و 700 میلیون تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد و طرح روشنایی، روکش آسفالت، فاز سوم جاده سلامت، پیاده رو سازی، بلوار سازی، نقاشی و رنگ آمیزی دیواره های شهری و اجرای دیواره سنگی را به عنوان تعدادی از این پروژه ها برشمرد.
شهردار علی آبادکتول در پایان با تاکید بر لزوم رعایت عدالت اجتماعی در توزیع خدمات شهرداری، گفت: در توزیع اعتبارات و اجرای پروژه ها از انتهای محله شهید باغچقی و انتهای سی متری شمالی و محله نوده تا بلوار دانشگاه و شهرک فرهنگیان را مورد توجه شهرداری قرار دادیم تا رضایت شهروندان را به طور نسبی به دست آوریم.
انتهای خبر/
 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه