مهار آتش در «حاجی لنگ» دهنه محمد‌آبادکتول+ تصاویر

رییس منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان علی آبادکتول از اطفاء کامل حریق در منطقه حاجی لنگ دهنه محمدآبادکتول این شهرستان خبر داد.

محسن دروکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه، درباره آتش سوزی اخیر منطقه حاجی لنگ دهنه محمد آبادکتول گفت: آتش سوزی از عصر روز شنبه (10 شهریورماه جاری) آغاز و تا ظهر امروز دوشنبه ادامه داشت.
وی از مشارکت 300 نفر در فرآیند اطفاء حریق و پشتیبانی خبر داد و گفت: در این ماموریت اکیپی هایی از هلال احمر، بسیج، نیروی انتظامی، مردم محلی و یگان های حفاظت منابع طبیعی از شهرستان های گرگان، بندرگز، آق قلا و رامیان به کمک نیروهای ما در منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول آمدند که حین اطفاء حریق یک نفر از نیروها مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
دروکی با بیان اینکه پوشش گیاهی این منطقه از نوع مرتعی و علفی بود، تصریح کرد: وسعت آتش سوزی در برآورد اولیه حدود 20 تا 25 هکتار است که البته با توجه به موقعیت جغرافیایی و پستی و بلندی این منطقه، باید توسط کارشناسان ما به طور دقیق بررسی و اعلام شود.
وی با بیان اینکه در صورت بارش های مناسب در فصل پاییز و زمستان، این منطقه خود به خود احیاء می شود، گفت:  در آتش سوزی اخیر منطقه حاجی لنگ به احتمال 50 درصد عامل انسانی دخیل بوده که از مردم، دامداران و طبیعت گردهای عزیز خواستاریم هنگام خروج از جنگل ها، اگر آتشی روشن کرده اند، از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوند.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی آبادکتول در پایان از همکاری همه ارگان ها و افرادی که در مهار آتش منطقه حاجی لنگ روستای کوهستانی سیاه مرزکوه دهنه محمد ‌آباد کتول همکاری داشتند، قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 


انتهای خبر/
  


 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه