پیشرفت بیش از 95 درصد پروژه‌ی سد مخزنی کبودوال

زرین نامه: حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: هم‌اکنون پروژه‌ی سد مخزنی کبودوال که از تیرماه 82 آغاز شد، از پیشرفت بیش از 95 درصدی برخوردار است.

به گزارش زرین نامه، مهندس «ایرج حیدریان»، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال آبگیری سد با اتمام مولفه‌های بدنه‌ی سد، کانال و تونل انتقال آب انجام شود و سایر مولفه‌های طرح از قبیل ساختمان­‌های بهره‌برداری، جاده برگشتی و جاده بازدید مخزن تا پایان امسال تحقق یابد.

وی ادامه داد: این طرح که با هدف آبیاری اراضی کشاورزی به مساحت 10 هزار هکتار، تامین آب صنعت شهرستان علی‌آباد کتول، کنترل سیلاب، ایجاد تاسیسات تفریحی و گردشگری در حاشیه‌ی سد و ایجاد اشتغال اجرا می‌شود، بر اساس آخرین گزارش بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس حیدریان گفت: اتمام ساخت سد انحرافی زرینگل و کانال انتقال آب زرینگل کبودوال، اتمام ساخت تونل انتقال آب، اتمام بدنه و سازه‌های سرریز و گالری خروجی و آماده شدن سد برای آبگیری از اقدامات انجام شده این طرح است.

وی در پایان یادآور شد: کمبود اعتبار و افزایش ناگهانی قیمت‌های مصالح مورد نیاز این پروژه از مسائل و مشکلات طرح سد مخزنی کبودوال است.

براساس گزارش، پروژه سد مخزنی قره سو زرین گل(کبودوال) از پروژه‌های «مهر ماندگار» شرکت آب منطقه‌ای گلستان است./ایسنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه