جاذبه سریال پایتخت در مسخره کردن لهجه شمالی است

زرین نامه: سریال پایتخت که این روزها همان روزهای مشابه نوروز سال قبل از شبکه یک سیما پخش می شود و طرفداران بی شماری هم دارد اما با انتقادات فراوانی هم روبروست که یکی از آنها مسخره کردن لهجه شمالی است.

به گزارش زرین نامه؛ سریال پایتخت علیرغم طرفداران بی شماری که دارد و جذابیت هایی که توسط بازیگران و عوامل این سریال به نمایش گذاشته شده اما در یک نگاه کلی باید اذعان داشت آنچه که باعث شده تا این سرال این همه طرفدار داشته باشد لهجه و نوع صحبت کردن افرادی است که در این سریال بازی می کنند.

با گشت و گذاری در کوچه، خیابان و مهمانی ها و... و تکه کلام هایی که بین نوجوانان و جوانان و... رد و بدل می شود براحتی می توان به این نتیجه رسید که مقبولیت این سریال در تمسخر لهجه شمالی است.

شاید شما هم این تکه کلام ها را شنیده باشید که مدام در کوچه و خیابان تکرار می شود: "نقی نهار نخاردمه"، "نقی بوریم مشهد" و از این دست تکه کلام ها که شاید جاذبه آن در تمسخر این لهجه ما شمالی ها باشد.

این تمسخر تا آنجایی خوب و قابل تحمل است که در حد همین تکه کلام ها و پر کردن وقت مردم در ایام نوروز باشد اما اگر به تمسخر یک خرده فرهنگ در شمال با حجم انبوهی از ملت که در یان منطقه زندگی می کنند برسد دیگر قابل دفاع نیست.

از طرف دیگر بنظر می رسد ما شمالی ها از این سریال بیش از همه استقبال کرده ایم و از این تمسخر بیشتر لذت می بریم تا جایی که اگر در مهمترین محفل هم که باشیم دوست داریم این سریال را با دقت ببینیم و به آن که نه؛ به خودمان بخندیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه