بیش از 6 هزار شغل در گلستان ایجاد شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ایجاد 6 هزار و 670 شغل در استان خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‌مظفری پیش از ظهر امروز در پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال استان از تحقق 42 درصدی اشتغال در غیر از بخش مسکن خبر داد و اظهار داشت: در اعتبارسنجی اولیه تقریبا 87 درصد جواب مثبت گرفته‌ایم.
 
وی ادامه داد: اعتبارسنجی از طریق سامانه رصد استان انجام می‌شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص سند توسعه اشتغال استان و همکاری مراکز علمی تصریح کرد: با توجه به اینکه شش جلسه در این خصوص تشکیل شده همکاری لازم از سوی مراکز علمی استان صورت نگرفته و لازم است که جدیت بیشتری برای اجرایی کردن سند صورت پذیرد.
 
خواجه‌مظفری با بیان اینکه اعتبارات لازم برای ایجاد اشتغال در بخش سازمان جهاد کشاورزی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی است خاطر نشان کرد: اشتغال ایجاد شده از سوی جهاد کشاورزی باید در سامانه رصد ثبت شود تا در ارائه آمار درست با مشکلی مواجه نشویم.
 
وی اضافه کرد: در جهاد کشاورزی استان از تعداد تعهد ایجاد 4 هزار و 500 نفر فرصت شغلی تاکنون برای 975 نفر شغل ایجاد شده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص تعهد اشتغال دامپزشکی استان اظهار کرد: از 34 نفر فرصت شغلی تعهد شده در این بخش تنها برای چهار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و در سامانه رصد ثبت شده است.
 
خواجه‌مظفری خاطر نشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز 45 فرصت شغلی را متعهد شده که برای 27 نفر شغل محقق شده است.
 
وی یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز از 70 نفر اشتغال‌زایی متعهد شده تنها یک شغل را در سامانه رصد ثبت کرده است که البته این موضوع به عدم اجرای تعهدات برنمی‌گردد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص بالاترین رقم اشتغال ایجاد شده از سوی ادارات استان گفت: بالاترین عملکرد مربوط به ادارات سازمان فنی و حرفه‌ای، حمل و نقل و پایانه‌ها، ثبت اسناد، امور مالیاتی و زندان‌ها بوده است.
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه