30 درصد جامعه مبتلا به «فشار خون» هستند

زرین نامه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ فشار خون را آسیب مهم جامعه خواند و گفت: 30 درصد از افراد جامعه مبتلا به «فشار خون» هستند و هر چه سن افزایش یابد جامعه به آن مبتلا می‎شود.



به گزارش زرین نامه، تقی ریاحی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: نخستین قدم برای درمان «فشار خون»،‌تغییر سبک زندگی، تغذیه غذایی مناسب و ورزش است.

وی با بیان اینکه در نظام سلامت باید غربالگری انجام گیرد، تصریح کرد: اگر «فشار خون» که به عنوان بیماری خاموش از آن یاد می‎شود را کنترل و اندازه‎گیری نکنیم نمی‎توان آن را شناخت.

سبک تغذیه غربی زاینده بیماری‎هاست/ تغذیه مدیترانه‎ای بهترین نوع رژیم غذایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه سبک جدید تغذیه‎ای که از غرب الگوگیری می‎شود زاینده بیماری‎هاست، متذکر شد: دنیا به تغذیه مدیترانه‎ای سوق پیدا کرده همان غذاهایی که نسل قبلی از آن استفاده می‎کردند بهترین نوع رژیم غذایی است.

ریاحی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد زنان میان‎سال اضافه وزن دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سیاست‎های کلان نظام آموزش و پرورش بر روی مسئله تحرک و ورزش کردن وقت بیشتری لحاظ شود چه بسا اگر روی تحرک وقت بیشتری گذاشته شود ضرر نخواهیم کرد.

این مسئول اضافه کرد: «فشار خون»، دیابت، کم‎تحرکی و چاقی، کشورهای پیشرفته را تهدید می‎کرد در اواخر قرن قبلی بیماری‎های قلبی و عروقی علت اصلی مرگ و میر در این کشورها بود و کشور ما 30 تا 40 سال از آنها عقب است و تغذیه نامناسب سبب شده تا این آسیب اکنون گریبانگیر کشور ما شود.

کشورهای پیشرفته نمودار صعودی بیماری‎های قلبی را به سطح پایداری رسانند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اذعان داشت: کشورهای پیشرفته توانسته‎اند نمودار صعودی بیماری‎های قلبی و عروقی را به سطح پایداری برسانند و در این راستا سیر نزولی داشته باشند.

هفتم آوریل به عنوان روز سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شده و در ایران از 18 تا 24 فروردین، برنامه‎هایی برای بزرگداشت این روز اجرا می‎شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه