همایش زنان عرصه ایثار و مقاومت در شهر فاضل آباد برگزار شد

زرین نامه: همایش زنان عرصه ایثار و مقاومت در چهارمین روز از هفته بزرگداشت دفاع مقدس در شهر فاضل آباد با حضور زنان ایثارگر و بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس، بخشدار و فرمانده سپاه ناحیه علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، در این همایش سرهنگ موسوی فرمانده سپاه علی آباد کتول گفت: در زمان جنگ با اینکه نیروی ارتش ما تا قبل  از آن در اختیار بیگانگان و استکبارستیزان و طاغوت و نیروی سپاه و بسیج نیز تازه تاسیس بود ما توانستیم در هشت سال دفاع مقدس که طولانی ترین جنگ بود، پیروز شویم و در این مسئله نقش زنان را نمی توان نادیده گرفت. در عصر امروز نیز زنان در بسیاری از موارد با نیت قربه الی الله از مردان نیز پیشی گرفته اند.

در بخش بعدی همایش حجت الاسلام والمسلمین صفاریان مدرس حوزه و دانشگاه گفت: فرهنگ و پیام دفاع مقدس باید مانند فرهنگ و پیام عاشورا سینه به سینه به نسل بعد انتقال یابد. همانطور  که برای حفظ اسلام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی نیاز است برای حفظ انقلاب اسلامی نیز زنده نگه داشتن فرهنگ و پیام دفاع مقدس نیاز می باشد.

در ادامه صفاریان بیان داشت  فاصله زندگی تا مرگ کوتاه بوده که برخی از آن برای رسیدن به کمال استفاده کرده و بری نیز در این مدت به پست ترین نقطه انسانیت می رسند. در این میان شهدا شخصیت هایی بودند که از تمام ظرفیت خود استفاده کردند تا خدا را رو سفید ملاقات کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز هرکس اسم شهید را می شنود بدون اینکه حتی اسم او برایش آشنا باشد از شخصیت وجودی شهید به نیکی یاد می کند، اینک شخصیت و منش شهدای ایران و همینطور امام خامنه آی  از مرزهای ایران نیز عبور کرده و الگوی افراد در خارج از مرزها شده است، زیرا شهدا نهال انقلاب را با خون خود آبیاری کردند، در این میان دشمن سی سال بعد این نهال کوچک را پیش بینی می کرد و می دانست که اگر این درخت بزرگ شود دیگر نمی توان با آن مقابله کرد، بنابراین از همان ابتدای انقلاب تمام انرژی و توان خود را برای براندازی انقلاب اسلامی بسیج کرد و به ترور شخصیت ها پرداخت و پس از آن نیز در 31 شهریور 1359 از مرز شلمچه اولین حملات خود را آغاز کرد که شهدا با اطلاعت از پیام امام خمینی دست متجاوز را از کشور کوتاه کردند. امروز کشورهای دیگر از شهدای ما الگو گیری کرده و با حکومت های نابجا و غاصب خود مبارزه می کنند.

وی گفت: اگر از سال 88 تا کنون رهبر ما مسئله فتنه را گوشزد می کنند و ما را به بصیرت و آگاهی فرا می خوانند و اگر ما می گفتیم این مسئله تمام شد و چرا اینقدر آن را بیان می کنید حال دلیل آن را می فهمیم که اگر رهبری این چنین آگاه و هوشیار نداشتیم مسئله سوریه برای ما اتفاق می افتاد و این همه آشوب نصیب ما می شد.

وی در پایان به بیان چند خاطره از شهدا و خانواده های معظم آن ها و اطاعت پذیری و ولایت مداری آن ها پرداخت.

در حین همایش تعدادی از زنان ایثارگر به حرکتی نمادین به یاد سال های دفاع مقدس به خیاطی، بافندگی، خرد کردن قند و تهیه مواد غذایی که در زمان جنگ توسط آن ها برای رزمندگان انجام می شد پرداختند.

در پایان از زنان ایثارگر پشت جبهه که اغلام مورد نیاز رزمندگان را تهیه می کردند و همچنین زنان جهادگر در جبهه توسط مسئولین تجلیل شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه