تشکیل انجمن گردشگری در علی آبادکتول

زرین نامه: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول از تشکیل و شروع فعالیت انجمن گردشگری شهرستان خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، یاسر قندهاری گفت: این انجمن با همکاری دانشگاه پیام نور تشکیل شد و متشکل از دانشجویان و اساتید رشته مدیریت جهانگردی است.
 
وی اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر گردشگری شهرستان متشکل از فعالان، استادان و دانشجویان نخبه گردشگری از دیگر برنامه های هفته گردشگری شهرستان است.
 
وی به تشریح برنامه های هفته گردشگری شهرستان پرداخت و گفت: برگزاری مراسم نمادین زنگ گردشگری در یکی از مدارس و دیدار با مسئولان از جمله برنامه هاست.
 
قندهاری گفت: اطلاع رسانی بازدید رایگان از موزه های شهرستان، هماهنگی با تاسیسات گردشگری شهرستان در خصوص در نظر گرفتن تخفیف خدمات در هفته گردشگری از دیگر برنامه هاست.
 
سرپرست میراث فرهنگی علی آبادکتول گفت: در هفته گردشگری، تور گردشگری و بازدید از موزه های استان و شهرستان با همکاری یکی از دفاتر مسافرتی شهرستان برگزار می شود.
 
رشد 30 درصدی بازدید از موزه های گلستان
 
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان گلستان در شش ماهه اول امسال، نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
 
قربان عباسی گفت: نیمه اول سال 91 ، تعداد 186 هزار و 313 نفر از موزه ها و اماکن تاریخی این استان بازدید کردند.
 
عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد بازدید کنندگان497 نفر خارجی بودند، افزود: در این ایام، شمار بازدید کنندگان از بنای تاریخی گنبد قابوس 87هزار و 541 نفر بوده که از این تعداد 280 نفر آن خارجی بوده است.
 
وی همچنین به تعداد بازدید کنندگان از کاخ موزه گرگان اشاره کرد و گفت: 43 هزار و 747 نفر در شش ماهه نخست امسال از این موزه دیدن کردند که 180 نفراز این بازدید کنندگان خارجی بوده اند.
 
عباسی این افزایش آمار را نشانی از رشد گردشگران داخلی و خارجی و رونق صنعت گردشگری استان دانست. 
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه