پرچم رضوی بر قامت جانباز 90 درصد کردکوی/حکایت یک خواهر از برادر جانباز

زرین نامه: جنگ برای جانباز 90 درصد کردکوی و خواهرش تمامی ندارد، خواهری که 27 سال تمام در خانه از شیرمردی پرستاری می کند که یادگار دوران جنگ است .

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، پرستاری از جانباز 90 درصد کردکوی را خواهری ایثارگر و فداکاربر عهده دارد که برای برادر همه زندگی خود را وقف کرده و 27 سال بی وقفه او را پرستاری کرده است به طوری که حتی قید تشکیل خانواده و ازدواج را نیز به خاطر برادر زده است.
 
خواهر از برادرش خیرالله که می گوید، انگار همه چیزش است و او هم برایش مادر است و هم خواهر، از روزگاری که جوان رعنایی بود و خانه و زندگی و درس و مشق را رها کرد و عازم جبهه شد.
 
در نامه هایش می گفت: نگران نباشید، اینجا همه با همیم، بچه محله ها و همبازیهای قدیم و می دانی خیرالله، امروز برخی از آن بچه محله ها دیگر نیستند و رفتند تا بچه های ما بجای آب، بابا، ... مشق کنند ایثار، فداکاری و شهادت را.
 
وقتی از ایثار و شهادت حرف می زدی، به یاد حسین فهمیده می افتادم که در کتاب نوشته بود، پسربچه ای 13 ساله نارنجک به کمر بست و به زیر تانک رفت و یا به یاد ریزعلی فداکار می افتادم که جان مسافران قطار را نجات داد.
 
اما امروز وقتی از ایثار می گویند، از خیرالله، برادرم می گویم، از شیرمردی که مردانه به جببه رفته بود و اکنون سندی است در محکومیت تجاوز به خاک و الگویی است از ایثار.
 
راستی داداش، در نامه هایت از خردل و شیمیایی حرف می زدی، آن روز که دختربچه بودم نمی دانستم این کار یعنی نامردی تمام، یعنی سرفه های مدام، یعنی مرگ تدریجی. یعنی پرپر شدن برادر جلوی چشم خواهر.
 
خواب  دیدم که سرپا شدی و با هم به پاپوس امام رضا(ع) رفتیم، نه، انگار در خواب دیده بودم که آقا به دیدارت آمده بود، کاش می طلبید.
 
آرزوی این خواهر، در جشن کاروان زیر سایه خورشید تعبیر شد و کاروان خدام رضوی با حضور در منزل جانباز 90 درصد کردکوی از وی عیادت کردند و پرچم رضوی را بر قامت این جانباز قرار دادند.
 
لیلا عرب گفت: برادرم خیرالله در سال 64 و عملیات کربلای 5 به درجه جانبازی نائل شده است. 
 
به گزارش مهر، پنجمین جشنواره زیر سایه خورشید هفته جاری با حضور خدام آستان مقدس رضوی در گلستان برگزار شد و مراسم استقبال از این کاروان در شهر کردکوی واقع در غرب گلستان برگزار شد و مشتاقان ولایت و امامت از خدام رضوی استقبال کردند.
 
عیادت از بیماران بندرگز، جشن دختران در کردکوی، حضور در منزل جانباز، حضور در کانون اصلاح و تربیت، برگزاری جشن در دو روستای استان و دیدار با فعالان فرهنگی استان از جمله برنامه های این کاروان بود.
 
دیدار با خانواده های تحت پوشش بهزیستی، تقدیر از بانوی جانباز قطع نخاعی، دیدار با فعالان فرهنگی، دلجویی و عیادت از بیماران بیمارستان بندرگز، دیدار از زندان کانون اصلاح تربیت نیز از دیگر برنامه ها بوده است.
 
بازگشایی دبیرستان علوم و معارف صدرا گرگان، مراسم جاروکشی نمادین گلزار شهدای، دیدار با دانشجویان و مددجویان بهزیستی و برگزاری جشن اصلی در امامزاده عبدالله گرگان از دیگر برنامه های این کاروان بود.
 
این جشنواره در شهرستانهای بندرترکمن، کردکوی، بندرگز و گرگان اجرا شد.
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه