مخالفت نمایندگان گلستان با تجزیه پارک ملی

زرین نامه: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان مخالف تجزیه و الحاق بخشی از پارک ملی گلستان به دیگر استانها هستند.
رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگارنگاران با اشاره به تلاش برخی استانهای برای الحاق بخشی از پارک ملی گلستان گفت: در این زمینه به وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورز تذکر کتبی داده شد.
 

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان مخالف تجزیه و واگذاری بخشی از پارک ملی استان به دیگر استانها هستند و باید یکپارچه مدیریت شود.
 
به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، بر اساس نامه شماره 21415/91 مورخه 16 مردادماه 91 دفتر مدیرکل دفتر ریاست سازمان و دبیرخانه شورای عالی محیط زیست مقرر شد که دو هزار هکتار از اراضی پارک ملی گلستان از منطقه حفاظتی خارج و به همان میزان از سایر مناطق به ظرفیت استان اضافه شود.
 
در این نامه به نامه شماره 454/9 مورخه 9 مرادماه 91 نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به مقام عالی سازمان اشاره شد که در آن پی نوشت شده است: در ملاقات حضوری با مدیرکل استان، فرمانداران منطقه و دکتر جلالی مقرر شد اقدامات ذیل انجام شود.
 
همچنین در این نامه اشاره شد، به گفته مدیرکل استان ( سمنان) حدود دو هزار هکتار مورد توقع فاقد ارزش زیستگاهی است و خوبست ایشان و آقای ممشتی ( مدیرکل محیط زیست گلستان) دنبال کنند تا با مصوبه شورای آموزش عالی محیط زیست از منطقه حفاظتی خارج شد شده و بجای آن حداقل به همان میزان از سایر مناطق با ظرفیت استان اضافه و مشکل فوق حل شود.
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه