فرار سرمایه گذاران بخش خصوصی از هفت خوان رستم ادارات+تصاویر

سرمایه گذار ساخت کشتارگاه صنعتی علی آباد کتول در اعتراض به سیستم فشرده اداری و سیر طولانی دریافت مجوز و جذب تسهیلات گفت: باور کرده ام از نسل دایناسورها هستم و می پرسد آیا دایناسورها هم سرمایه گذاری می کنند؟

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ پس از برگزاری جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در معاونت برنامه ریزی استانداری گلستان، محمد علی ذبیحی با کیفی بزرگ از مدارک و مستندات مراحل ثبت، اخذ مجوز و دریافت تسهیلات بانکی در خصوص ساخت و راه اندازی کشتارگاه صنعتی شهرستان علی آباد کتول در دفتر خبری زرین نامه حضور یافت.

وی یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان علی آباد کتول می باشد که در پی انتشار مصاحبه رییس وقت جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص عدم وجود کشتارگاه صنعتی در گلستان و اهمیت چنین کشتارگاهی در سال 89، وارد میدان شد و به دنبال اخذ مجوز و ساخت کشتارگاه صنعتی در علی آباد رفت.

ذبیحی بیان می کند: از سال 89 تا کنون بیش از 1 میلیارد و 700 میلیون تومان صرف هزینه های جاری و اخذ مجوز از سازمان های مختلف کرده ام که در این بین بیش از 14 تعهد نامه محضری امضاء کرده ام.

وی می گوید: این کشتارگاه پس از طی مراحل اداری و اخذ مجوز ها، در دهه فجر سال 1389 در لیست کلنگ زنی پروژه های شهرستان علی آباد کتول قرار گرفت که ساعاتی قبل از آغاز کلنگ زنی اداره محیط زیست در اعتراض به آلودگی زیست محیطی توسط کشتارگاه، اجازه کلنگ زنی را نداد و پس از پیگیری های مکرر و اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست استان، دوباره در پروژ ه های کلنگ زنی سال 90 قرار گرفت.

این سرمایه گذار ادامه می دهد: پروژه ساخت و ساز کشتارگاه به همراه طرح توجیه اقتصادی دوبار در مسیر جذب تسهیلات قرار گرفت که هر بار به بهانه ای کار آن به تعویق می افتد و در جدیدترین ایراد به این پروژه در پایان سال 91 و درست زمانی که توجیهی بودن و نیاز آن در گلستان از سوی مدیران ارشد استان احساس می شد.

همچنین با پیگیری های رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، ستاد مرکزی بانک صادرات ایران، نسبت به جذب تسهیلات تاییدیه صادر و به بانک صادرات استان اعلام نمود، اما عدم توجیهی بودن این طرح برای باری دیگر چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

وی تا کنون در بیش از 19 اداره مختلف اقدام به اخذ مجوز کرده و در این مسیر دوبار تصادف کرده که در هردو تصادف دو خودرو وی به طور کامل از بین رفته و به لحاظ جسمی نیز آسیب دیده است.

همچنین ذبیحی در اعتراض به سیستم فشرده اداری می گوید: دیگر باور کرده ام از نسل دایناسورها هستم زیرا هرکس دیگری بود از ادامه طرح منصرف می شد و با تعجب می پرسد؛ دایناسورها در این عصر سرمایه گذاری هم می کنند؟

وی یکی از معضلات و مشکلات سیستم اداری را عدم استفاده مناسب از ظرفیت، تخصص و توان نیروها دانسته و می گوید: متاسفانه در سیستم اداری اشخاص با توجه به رشته تحصیلی خود بکار گیری نمی شوند.

ذبیحی دو مشکل در عدم بکار گیری صحیح نیروها در سیستم اداری بیان می کند: اول اینکه کارشناس به دلیل عدم تخصص در مسئله نمی داند چه بنویسد و دوم اینکه مسئولین استانی و کشوری به دلیل عدم آگاهی کارشناس به دلیل عدم تقارن رشته تحصیلی وی با کار به گزارشات ارسالی از سوی این کارشناسان اعتماد نکرده و دوباره کارشناسان دیگری را به دنبال موضوع می فرستند که این موضوع باعث اتلاف وقت و هزینه برای سرمایه گذار بخش خصوصی و فرار سرمایه گذاران از استان می شود.

وی در یکی از پیشنهادات خود بیان می کند: برای کاهش اتلاف وقت و هزینه سرمایه گذاران و دولت تمام اطلاعات مربوط به آب و هوا، مقیاس ها و شرایط زمین های محل سرمایه گذاری در یک مکان تجمیع شده و به جای حضور انواع کارشناسان به محل، یک کارشناس خبره با حضور در محل سرمایه گذاری تمام آمار و اطلاعات اولیه را جمع آوری کرده و تمام نهادها و ادارات از آن بهره برداری کنند.

ذبیحی در خصوص نتیجه جذب تسهیلات پروژه کشتارگاه صنعتی در اولین جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی سال 92 استان گلستان گفت: این طرح پس از پیگیری های زیاد و توضیح اهمیت آن از سوی استانداری، جهادکشاورزی و نمایندگان از بانک مرکزی صادرات در کشور به مرکز بانک صادرات درگلستان واگذار شد که برزگر رییس بانک قرار است تا یک هفته آینده پاسخ خود را اعلام کند.

وی گفت: تا کنون صحبت های شفایی همیشه مثبت بوده و در عمل چیز دیگری شاهد بوده ام که امیدوارم این بار در طرح تفویض اختیار به بانک صادرات استان با وجود نظرات مثبت مسئولین نتیجه بگیرم.

شایان ذکر است در طرح آمایش سرزمین، برای استان گلستان حداقل 5 کشتارگاه صنعتی دام تصویب شده که تا کنون دو سرمایه گذار وارد این مسئله شده و هنوز ظرفیت برای ورود این افراد وجود دارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه