43 درصد مدارس گلستان نیازمند مقاوم‎سازی است

زرین نامه: رئیس سازمان نوسازی مدارس استان گلستان گفت: 43 درصد مدارس گلستان نیاز به مقاوم‎سازی دارد که با 30 درصد هزینه ساخت مدرسه، می‎توان اقدام به مقاوم‎سازی کرد.



به گزارش زرین نامه، عماد مخدومی ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: نخستین مدرسه مقاوم‎سازی در گلستان «شهرستان علی‎آباد کتول» در سطح کشور بوده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار کلاس درس در گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد تجهیزات این مدارس را به‎روز کند و در زمینه هوشمندسازی ورود کرده تا دانش‎آموزان از عدالت آموزشی برخوردار شوند شاید زمانبر باشد اما خیرین می‎توانند با مبالغ کمی نسبت به این امر مبادرت کنند.

52 مدرسه در گلستان مقاوم‎سازی شدند

رئیس سازمان نوسازی مدارس گلستان متذکر شد: در سال گذشته 96 پروژه با 96 هزار مترمربع فضا را تحویل آموزش و پرورش داده شد که کار فوق‎العاده‎ای در نوع خود بود و نوسازی مدارس گلستان در این زمینه توانست رتبه نخست در اجرای پروژه‎های عمرانی معرفی شد.

مخدومی با بیان اینکه تا سال 1384 یک الی دو مدرسه در کشور مقاوم‎سازی شده بود، ابراز داشت: سال گذشته حدود 52 مدرسه در گلستان مقاوم‎سازی شدند.

به گفته وی؛ در گلستان حدود 112 پروژه آماده تحویل خیرین استان شد که امیدواریم حماسه دیگری مانند سایر حماسه‎ها ایجاد شود.

18 درصد مدارس به صورت مشارکتی ساخته شده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس گلستان بیان داشت: سیاست کاری جشنواره پانزدهم با توجه به شرایط موجود و تحریم‎های دشمن، فشارهای اقتصادی و کمبود اعتبارات، اتمام پروژه‎های نیمه تمام دولتی توسط خیرین است.

مخدومی با بیان اینکه 18 درصد مدارس به صورت مشارکتی ساخته شده است، خاطرنشان کرد: با همه ایفای نقش دولت در مدرسه‎سازی اما هنوز نقایصی در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمامی معادلات جهانی را بر هم زده و نقش تعیین‎کننده‎ای در دنیا دارد که همه اینها به برکت دانش ‎آموزانی است که مدرسه آن توسط خیرین ساخته شده است./فارس