آموزش رفتارهای ترافیکی در خانه‎های فرهنگ گرگان

زرین نامه: مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان از آموزش رفتارهای ترافیکی در خانه‌های فرهنگ سطح شهر خبر داد.



به گزارش زرین نامه، مهدی بکاییان ظهر امروز در جمع کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت: با آموزش می‌توان برنامه‌های فرهنگ‌سازی ترافیکی را از شعار به عمل تبدیل کرد و از تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت درون‌شهری و برون‌شهری در آینده پیشگیری کرد بر این اساس در این طرح ،کودکان سنین هشت تا 16 سال آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: این آموزش می‌تواند با حضور در دبستان و یا خانه‌های فرهنگ به صورت تئوری و عملی صورت گیرد.

کتابچه ویژه رفتارهای ترافیکی به کودکان تهیه، طراحی و منتشر می‎شود

مدیریت اداره حمل و نقل ترافیک شهرداری گرگان اعلام کرد: با همکاری این مرکز و هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان برای آموزش رفتارهای ترافیکی به کودکان، کتابچه ویژه تهیه، طراحی و منتشر خواهد شد.

بکاییان اضافه کرد: ما در این برنامه‌های آموزشی علاوه بر آموزش قوانین، بحث اعمال قانون برای افراد متخلف، قوانین راهنمایی و رانندگی و روش‌های کمک به بحران ترافیک، آنها را با نحوه نظارت از طریق دوربین‌های کنترل نامحسوس آشنا خواهد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان از مراکز پیشگام در شهرهای کشور برای راه‌اندازی مراکز کنترل نامحسوس و هوشمند بوده و از سه سال قبل قانون را به صورت قوی اعمال می‌کند.

بکاییان اذعان داشت: به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و برای افزایش ایمنی و سلامت شهروندان، اعمال قانون در تقاطع‌های سطح شهر گرگان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: نصب 43 دوربین جدید در دستور کار مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان قرار گرفته است که به زودی در مکان‌های جدید نصب و فعال خواهد شد.

ثبت 3900 تخلف در مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان

مدیر مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: به موجب آمار ثبت شده مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان در زمان تعطیلات نوروزی سال 1392 تعداد 3 هزار و 900 تخلف توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

بکاییان اذعان داشت: این در حالی است که این میزان در مدت تعطیلات 13 روزه نوروزی سال گذشته که 4 هزار و 225 مورد تخلف به ثبت شده است 7٫7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوربین‌های هوشمند در میدان شهید هزارجریبی، فلسفی، چهار راه میدان، میدان معلم، تقاطع گل‌ها، بانک ملی (زمزم سابق)، تقاطع تابلو ، میدان شهرداری، تقاطع گلشهر، میدان ولیعصر(عج)، میدان کریمی، میدان شهید قندهاری، میدان سر خواجه، تقاطع شهدا و میدان شهید مفتح فعال و اعمال قانون می‌گیرد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه