استفاده همزمان از سامانه موشکی S200 در دو حوزه ارتفاع بالا و متوسط/ نام سامانه تغییر می کند

زرین نامه: فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سامانه S200 را بلندترین برد موشکی در اختیار این قرارگاه توصیف کرد و گفت: بزودی این سامانه می تواند علاوه بر ارتفاع بالا، با تهدیدات ارتفاع متوسط نیز مقابله کند.
 
 

 
به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، با اشاره به بهینه سازی سامانه موشکی پدافند هوایی S200 توسط متخصصان داخلی اظهار داشت: این اقدامات موجب تغییر در نوع کاربری این سامانه شده و از آنجا که تمام ساختار سیستمی و تکنیکی S200 عوض شده، بزودی نام آن را نیز عوض خواهیم کرد. 
 
 
استقرار سامانه موشکی پدافند هوایی S200
 
 اسماعیلی، سامانه موشکی S200 را یک سامانه موشکی برد بلند و بلندترین برد موشکی در ارتفاع بالا در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) توصیف کرد و گفت: با تغییراتی که توسط متخصصان ما در این سامانه در حال انجام است، S200 می تواند علاوه بر ارتفاع بالا، با تهدیدات ارتفاع متوسط نیز مقابله کند.
 
وی با اشاره به بکارگیری دو نوع موشک در سامانه S200 تاکید کرد: این قابلیت ما را چندین پله به جلو می‌برد که اگر در یک سرزمین، سامانه موشک S200 را مستقر کردیم دیگر نیازی به استقرار سامانه موشک ارتفاع متوسطی مثل مرصاد یا رعد نباشد و طبیعتا این سامانه با هر دو نوع موشک، قابلیت درگیری ارتفاع بالا و متوسط را به صورت توامان خواهد داشت.
 
 
شلیک سامانه موشکی پدافند هوایی S200
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: ‌در مبحث تغییرات بنیادی و سیستم کشف این سامانه نیز بسیار خوب عمل شده و دانشگاه تهران و اصفهان، صنعت دفاعی‌ و متخصصان قرارگاه پدافند هوایی توانستند این اقدامات را انجام دهند که این پروژه در 5 فاز طراحی شد که 2 فاز آن به اتمام رسیده و در حال شروع فاز سوم هستیم تا بتوانیم یک سامانه موشکی ارتفاع بلند و متوسط توأمان داشته باشیم.
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه