تهی کردن کشور از ذخایر استراتژیک تهدیدی برای امنیت غذایی

زرین نامه: معاون دفتر اقتصادی استانداری گلستان گفت: تهی کردن کشور از ذخایر استراتژیک تهدیدی برای امنیت غذایی مردم است.


به گزارش زرین نامه؛ عبدالخالق سجادی صبح امروز در جمع کارشناسان اقتصادی استان اظهار داشت: خروج ذخایر دام و طیور و محصولات کشاورزی به خارج از کشور مثل واحد گاوهای شیری، بز، گندم، جو، کلزا و دیگر محصولات استراتژیکی تهدیدی برای استان و کشور است.

وی تصریح کرد: خروج ذخایر استراتژیک از کشور بوی توطئه از سوی سوداگران وابسته به خارج از کشور را در ذهن هر شهروند دلسوز را تداعی می‌کند.

معاون دفتر اقتصادی استانداری گلستان گفت: با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از همه جوانب مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و تامین ضروری‌ترین نیازهای مردم که از حقوق اولیه انسان‌ها است مورد تاکید تمامی نظام‌های بشری بوده که با مشکلات متعددی مواجه شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: تحریم‌های اعمال شده در زمینه صنعت نفت و بانک‌های کشور توسط بعضی از کشورها بر شدت و حدت این موضوع افزوده است، امکان واردات مواد غذایی را برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بعضی از مدیران اقتصادی معتقد هستند که هزینه واردات گندم برای دولت بعضا تا مبلغ 2 هزار تومان رسیده است در صورتی که قیمت خرید و فروش گندم در کشور خصوصا در استان گلستان حداکثر 800 تومان برآورد می‌شود که این موضوع باعث طمع برخی زر اندوزان و سوداگران شده است.

معاون دفتر اقتصادی استانداری گلستان اذعان داشت: ظاهرا در یک عمل حساب شده یک سری دلال و واسطه با خرید هر کیلوگرم گندم به قیمت تا 50 درصد بیشتر از این قیمت نسبت به خرید گندم باعث خروج آن به کشورهای همسایه خصوصا عراق شده است.

سجادی گفت: یا اینکه قیمت گاو شیری در استان به یکباره از قرار هر راس حدود 5 میلیون تومان به حدود هشت تا 9 میلیون تومان رسیده و ظاهرا تمام گاوهای خریداری شده مستقیما به عراق فرستاده می‌شود.

وی مسئولان امنیتی و تامین غذایی کشور خواست در این خصوص راهکارهای استراتژیک در این زمینه بیاندیشند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه