برخورد با انتشار اخبار کذب درباره پروژه پارک موزه دفاع مقدس

دادستان گلستان اعلام کرد
زرین نامه: دادستان مرکز استان گلستان گفت: با انتشار هر نوع اخبار کذب درباره پروژه پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا گرگان برخورد قانونی می‎شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، عباس پوریانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برخی افراد به دلیل اینکه از سیر قانونی پروژه پارک موزه دفاع مقدس و واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان، اطلاعات قانونی ندارند، نظرات غیرکارشناسی داده که لازم است چنین اظهاراتی رنگ حقیقی و نه غیرواقعی به خود بگیرد.
وی تصریح کرد: حداقل این انتظار وجود داشت تا افرادی که به مخالفت با این پروژه برخاسته‎اند به مراجع ذیصلاح به خصوص دادستانی که مدعی‎العموم است مراجعه کرده و موضوع را از بنده به عنوان دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی استان پیگیری کنند.
دادستان گلستان متذکر شد: دستگاه‎های قضایی جلوتر از اصحاب رسانه حساسیت به خرج داده و تقریبا دو سال پیش، قبل از اینکه طرح پارک موزه دفاع مقدس استارت زده شود به برگزاری جلساتی برای طی شدن مراحل قانونی طرح تاکید شده است.
پوریانی یادآور شد: همه مراحل برای موافقت اصولی از سازمان‎ها و ادارات متولی اخذ شده و روند اجرای این طرح کاملا قانونی است و با نظارتی که از سوی دادستانی صورت گرفته سعی شد تا درختی قطع نشود و یا کمترین درخت مورد آسیب واقع شود.
وی بیان داشت: حتی قبل از اینکه این ساختمان در اینجا ایجاد و نسبت به گودبرداری آن اقدام شود فیلم و عکس از این محدوده تهیه شده تا تعداد درخت موجود، مستندسازی شود.
دادستان گلستان خطاب به خبرنگاران و اهالی رسانه تاکید کرد: از مطبوعات و خبرنگاران که به عنوان امین مردم هستند انتظار دارم تا با تحقیق و کارشناسی درست، مسائل و موضوعات را مطرح کنند تا ارائه اطلاعات غلط آنها موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم نکند.
پوریانی خاطر نشان کرد: به آن دسته از نشریاتی که بدون اطلاع از مسائل، اخباری کذب را درج و منتشر می‎کنند متذکر می‎شوم که دیگر دست به چنین اقداماتی نزده و اگر سوالی راجع به این موضوع یا مسائل دیگر دارند به دستگاه‎ها و مدیران متولی مراجعه و اگر به پاسخ مناسبی نرسیدند، دادستانی به سوالات و شبهات آنان پاسخگوست تا اطلاع‎رسانی درست، دقیق و قانونی به سمع و نظر مردم منعکس شود.
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه