نجات بشر در گرو پیشرفت علم است

زرین نامه: امام جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: راه نجات بشریت و پیشرفت صنعت در گرو پیشرفت علم است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق باقری ضمن تبریک روز معلم و ولادت حضرت فاطمه (س) در مراسم بزرگداشت مقام استاد در دانشکده فنی حرفه ای امام خمینی (ره) شهرستان علی آباد کتول بیان داشت: اسلام برای علم اهمیت ویژه ای قائل است و بعثت پیامبر اعظم (ص) در شرایط جهالت آن زمان در راستای نجات بشریت می باشد.

وی اظهار داشت: اسلام به دو موضوع علمیت و عقلیت بیش از ادیان دیگر اهمیت داده و تمام مسائل و دستورات آن نیز حول محور این دو موضوع تدوین شده است.

باقری تصریح کرد: تمام دستورات واجب، مستحب، حرام، سیاسی اجتماعی و عبادی در اسلام بعد علمی دارد که نشانه توجه اسلام به علم است.
امام جمعه علی آباد کتول پیشرفت صنعت را در گرو پیشرفت علم دانسته و بیان داشت: استکبار جهانی با ایجاد اختلاف بین مسلمانان و درگیری توجه آنان به مسائل جزئی مانع پیشرفت علم در بین آنان می شود.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد همیشه وابسته باشیم افزود: علت ایجاد موانع دشمن در راه پیشرفت ما قطع وابستگی مسلمانان به آن ها می باشد.

باقری خاطر نشان کرد: در زمان حضرت فاطمه (س) نیز دشمن فدک که یک مرکز اقتصادی برای مسلمانان بود، سعی در تصاحب آن داشت.

امام جمعه علی آباد کتول در پایان با اشاره به انتخابات 92 گفت: امروز ما تنها متعلق به خود نیستیم و چشم مظلومان جهان و جریان های بیداری اسلامی به ملت ایران دوخته شده که باید با تبعیت از مقام معظم رهبری حماسه ای با شکوه برای شکست دشمن خلق کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه