نیروهای حق‎التدریس تعیین‎تکلیف شدند/ گلستان رتبه سوم هوشمندسازی را کسب کرد

زرین نامه: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش گلستان تعیین‎تکلیف شدند.

به گزارش زرین نامه؛ عیسی پایین‎محلی بعدازظهر امروز در همایش بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه که در کانون طه گرگان برگزار شد، اظهار داشت: تعداد 5 هزار نفر نیروی خدماتی در کشور جذب شدند که سهم گلستان از این تعداد 218 نفر بود.

وی از جذب 121 نیروی قرآنی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان استان را نیز به امضا رساندیم.

گلستان حائز رتبه نخست کشوری در اجرای طرح نهضت ملی قرآن شد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: سهم گلستان در این بخش 250 واحد بود که این تحول را در استان شاهدیم.

پایین‎محلی با اشاره به اینکه 117 هزار نفر در نهضت ملی قرآن ثبت‎نام کردند، بیان داشت: 60 درصد در آزمون عملی قرآن کریم شرکت کردند که گلستان رتبه سوم کشوری را کسب کرد و در بخش اجرای طرح نهضت ملی قرآن گلستان حائز رتبه نخست کشوری شد.

وی در خصوص هوشمندسازی مدارس گفت: 33 هزار مدرسه در کشور هوشمند شدند که گلستان در این زمینه رتبه سوم کشور را داراست.

افزایش بیش از صددرصدی مدارس شاهد در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، یکی از برنامه‎های این سازمان را در استفاده از ظرفیت‎های اولیای دانش‎آموزان در زمینه هوشمندسازی مدارس یاد کرد و ابراز داشت: سال 1392 سال کیفیت‎بخشی آموزش و پرورش است و باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم.

پایین‎محلی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با کمترین مشکلات در گلستان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه حدود 500 دانشجو در بخش کارشناسی تحصیل می‎کنند و در سال آینده پنج رشته در مقطع کارشناسی‎ارشد اضافه خواهد شد و انشاالله در سال‎های آینده در مقطع دکترا نیز دانشجو پذیرش می‎شود.

وی از توسعه مدارس شاهد، خاص و سمپاد در گلستان خبر داد و افزود: توسعه این مدارس در استان بیش از صددرصد افزایش پیدا کرده است و در این راستا هر شهرستان، هر تعداد مدارس سمپاد و شاهد می‎خواهند، می‎توانند تقاضا داده و مجوز آن را خواهیم گرفت.

91 سال ساخت‎وساز در آموزش و پرورش گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه سال گذشته در آموزش و پرورش سال ساخت‎وساز بود، ابراز داشت: ایجاد سالن‎های ورزش و چمن‎های مصنوعی از دیگر برنامه‎های آموزش و پرورش گلستان بوده است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه