اسلام خواهان اردن در اعتراض به روند کند اصلاحات، امروز تظاهرات مي‌کنند

زرین نامه: مخالفان اسلام خواه در اردن آماده می شوند در تظاهراتی که قرار است امروز جمعه در اعتراض به کند بودن روند اصلاحات سیاسی در این کشور برگزار شود، قدرت خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش زرین نامه به نقل از واحد مرکزی خبر، پیش بینی می شود تظاهرات امروز بزرگترین تظاهرات اسلام خواهان اردنی پس از اعتراضاتی باشد که تحت تاثیر قیام های مردمی در کشورهای عربی در سال گذشته برگزار شد
 
ملک عبدالله پادشاه اردن روز پنجشنبه تصمیم گرفت پارلمان حامی دولت را منحل کند. به این ترتیب راه برای برگزاری انتخابات در اوایل سال آینده هموار شد. 
زکی بنی ارشید معاون رهبر اخوان المسلمین اردن به رویترز گفت با گذشت بیست ماه از آغاز جنبش مردمی و شنیده نشدن خواسته های اصلاح طلبانه معترضان، در صدد آغاز مرحله جدیدی هستیم
در دو سال اخیر اردن صحنه اعتراضات مسالمت آمیز الهام گرفته از قیام های عربی بوده است. این اعتراضات که اسلام خواهان و چپگرایان و شخصیت های عشایری بانی آن بوده اند به جای آن که خواستار سرنگونی نظام حاکم شود خواستار اصلاح دولت و کاهش اختیارات ملک عبدالله است. اسلام خواهان اردنی گروهی بسیار سازمان یافته هستند و هواداران آن با توزیع اعلامیه هایی در مساجد بسیج می شوند. معمولا در راهپیمایی های اسلام خواهان دهها هزار نفر شرکت می کنند. 
بنی ارشید گفت: جنبش اسلامی اردن خواستار اصلاحات واقعی است که قدرت را به صاحبان واقعی آن که مردم هستند بازگرداند و اختیارات این افراد فاسد را که دهها سال است قدرت را در دست دارند کاهش دهد. 
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه