احیای نماز واقعی راه حل تمام مشکلات جامعه است

زرین نامه: یک کارشناس نماز در علی آباد کتول گفت: احیای واقعی نماز و ریشه دار کردن آن در بین مردم تمام مشکلات جامعه فرهنگی و اجتماعی را حل می کند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا ابیضی در دومین نشست رابطین نماز ادارات شهرستان علی آباد کتول در سال 92 بیان داشت: نظر سنجی ها نشان می دهد بسیاری از افرادی که دچار مشکلات روحی و فسادهای اخلاقی شده اند هیچ ارتباط معنوی با خدا نداشتند.

وی اظهار داشت: با احیای روح نماز واقعی، همه ارزش های مقدس اسلامی در جامعه احیاء و ریشه پیدا می کند.

ابیضی با بیان اینکه خداوند بهترین نمازها را در سیره ائمه (ع) به ما نشان داده است، تصریح کرد: نمونه یک نماز واقعی را در ظهر عاشورا توسط امام حسین (ع) می بینیم که باید آن را نصب العین زندگی خود کنیم.

وی افزود: نمازگزاری که بدون ترک محرمات باشد عین بی نمازی بوده و تاثیری را آرامش روح، کاهش مشکلات و بزهکاری ها ندارد.

این کارشناس نماز با اشاره به اینکه اولین سوال در قیامت پرسش از نماز است، تصریح کرد: کار در راستای احیای نماز جزء عبادات اولیه و زمینه ساز اجرای دیگر واجبات و دستورات دین اسلام در جامعه است.

ابیضی با اشاره به اینکه ارتباط ضعیف ما با خدا دلیل اصلی دغدغه های روحی و جسمی ما می باشد، دلیل تمام گرفتاری های بشر را در گرو سبک شمردن نماز و عدم اهمیت به آن دانسته، اذعان داشت: کسی که آرامش ندارد، نمی تواند طعم شادی، معنویت و آسایش و حتی گناه و فساد را حس کند.
وی خاطر نشان کرد: عدم حضور قلب در نماز تاثیر گذاری آن را از بین می برد.

ابیضی بی توجهی به نماز را مانع عروج انسان دانست، اظهار داشت: نمازی واقعی است که دل را آسمانی، جسم را نورانی و در حل مشکلات زندگی و توسعه فکر به انسان کمک کند.

این کارشناس نماز با تاکید بر اهمیت برپایی نماز جماعت خاطر نشان کرد: خداوند نماز جماعت را دوست دارد، زیرا برپایی نماز جماعت حس جمع گرایی را تقویت و انسان را از فرد گرایی و خود محوری رها می کند.

ابیضی افزود: خداوند به احترام جمع، کاستی های نماز ما را می بخشد.

وی با بیان اینکه نماز واقعی مانع تاثیر تهاجمات فرهنگ غربی به جوانان می شود، گفت: بیان زیبایی های نماز و پرهیز از ترویج خرافه گویی ها راه حلی برای تشویق و جذب جوانان به نماز است.

 این نشست با حضور علی اکبر کی پور فرماندار علی آباد کتول و رابطین نماز ادارات این شهرستان در مرکز جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول  و مدیریت ستاد اقامه شهرستان برگزار شد.

IMG_6777.JPG - 59.30 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه