ستاد «خیزش مستضعفین» حامی جلیلی اعلام موجودیت کرد

زرین نامه: در منشور انتخاباتی ستاد " خیزش مستضعفین " آمده است : احیای هر چه بیشتر روحیه انقلابی و جهادی در عرصه کشورداری و تمرکز بیشتر بر نقاط مثبت دوره اخیر ، بیش از هر فرد دیگری ، با حضور « سعید جلیلی » در راس سکان مدیریتی کشور اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، ستاد مردمی « خیزش مستضعفین » با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری دکتر سعید جلیلی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد.

در منشور انتخاباتی منتشر شده از سوی این ستاد آمده است: از بین گزینه‌های موجود، به عقیده ما دکتر «سعید جلیلی» کاندیدای اصلح یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و فارغ از نتیجه نهایی، بنا بر تکلیف شرعی و عقلی خود برای معرفی هر چه بیشتر وی به آحاد مردم تلاش خواهیم کرد.

اعضای شورای مرکزی این ستاد در بیانیه خود آورده‌اند: ارزیابی عمومی و کلی ما از دو دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد مثبت است. معتقدیم در دوره مذکور جایگاه ملت ایران در دنیا رفیع‌تر شد؛ مستضعفین، طبقات محروم و حاشیه‌نشین‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفتند؛ به لحاظ ارزش‌های انقلابی نیز روند رو به رشدی داشتیم و اشعار و آرمان‌های انقلاب اسلامی پر رنگ‌تر شد. طبعا این دوره دارای نقاط ضعف قابل توجهی نیز بوده است که بر آنها چشم نخواهیم پوشید.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس ارزیابی کلی فوق، خواستار تداوم این رویکرد مثبت در کشور و احیای هر چه بیشتر روحیه انقلابی و جهادی در عرصه کشورداری و تمرکز بیشتر بر نقاط مثبت دوره اخیر هستیم و معتقدیم این خواسته، بیش از هر فرد دیگری، با حضور «سعید جلیلی» در راس سکان مدیریتی کشور اتفاق خواهد افتاد.

جلیلی اغلب خصوصیات مثبت رئیس‌جمهور فعلی را داراست:

از جمله این خصوصیات می‌توان به این موارد اشاره کرد:

** انقلابی و همچنین مفتخر به ارزش های انقلابی

** مطیع ولایت فقیه

** ساده‌زیست و مردمی

** پاکدست و طرفدار مبارزه با فساد

** شجاع و برخوردار از روحیه مقاومت در عرصه بین‌الملل

** پر کار و معتقد به اصالت خادم و خدمتگذار بودن مسوولین

** مخالف با حاکمیت تفکر و ارزش‌های غربی بر شئون کشورداری

** عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت در کشور.

جلیلی برخی نقاط ضعف رئیس‌جمهور فعلی را ندارد :

از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

• باور داریم چهره‌های دارای کارنامه روشن در تایید نظریه‌های اقتصادی سرمایه‌داری در دولت جلیلی تصمیم‌گیر نخواهند بود.

• باور داریم جلیلی باندگرا یا به تعبیر بهتر گروه‌گرا نیست.

• باور داریم جلیلی از افرادی که دارای سوابق روشن عدالتخواهی و انقلابی نیستند در نزدیکترین حلقه یاران خود استفاده نخواهد کرد.

• باور داریم جلیلی اجازه نخواهد داد مسائل حاشیه‌ای در دولتش پر رنگ‌تر از وظیفه اصلی خدمتگذاری شود.

• باور داریم جلیلی نسبت به شبهات اقتصادی در دولت و اطرافیانش از رئیس‌جمهور محترم آقای احمدی‌نژاد جدی‌تر برخورد خواهد کرد.

رقیب اصلی جلیلی در این انتخابات، آقای «هاشمی رفسنجانی» است.جلیلی و هاشمی گرایش به دو پارادایم متنافر فکری دارند.

در یک ارزیابی مختصر و خلاصه، جلیلی بر خلاف هاشمی معتقد به اتصال به قطار جامعه بین‌المللی برای توسعه کشور و سر خم کردن در قبال فشارهای خارجی نیست. جلیلی معتقد است مسیر اعتلای ایران اسلامی از جاده اتکاء به توانمندی‌های درونی و بومی ملت ایران می‌گذرد و این مهم می‌بایست با مقاومت در مقابل باج‌خواهی‌های نظام سلطه مقرون باشد. ما در این دو راهی بزرگ با « سعید جلیلی » همراهیم.

در انتهای این بیانیه آمده است: ضمن احترام و به رسمیت شناختن سلیقه کاندیدای اصلح این دوره از انتخابات در گزینش همکارانش، اعلام می‌کنیم در صورت خدشه بر باورها و عدم تحقق مطالبات‌مان ، رویکرد نقادانه نسبت به ایشان را کنار نخواهیم گذاشت.

ستاد خیزش مستضعفین با در پیش گرفتن رویکرد اخلاقی ، در چارچوب‌های قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت خواهد کرد.

اعضای شورای مرکزی ستاد خیزش مستضعفین به شرح ذیل هستند:

امیر تفرشی ، مقداد همتی ، مجید عبدالهی ، عبدالحمید شهرابی ، فرهاد بیضایی ، حمید برهانی ، میثم دهقان ، روح‌الله سیفیان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه