برنامه ام کشف و پرورش استعدادهای برتر در تکواندو است

زرین نامه: محسن پرهیزکار مربی و داور رسمی تکواندو در مصاحبه با خبرنگار زرین نامه جدیدترین برنامه خود را در راستای پیشرفت بیشتر تکواندوی شهرستان علی آباد کتول طرح استعداد یابی در سطح کودکان و نوجوانان 6 الی 17 سال بیان کرد.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه  مصاحبه ای در خصوص ورزش تکواندوی شهرستان علی آباد کتول با استاد محسن پرهیزکار انجام داده است که متن کامل این مصاحبه را برای خوانندگان گرامی در ذیل آورده ایم.

زرین نامه: لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید

پرهیزکار: محسن پرهیزکار، کارشاس ارشد رشته ریاضی محض و مدرس دانشگاه های استان گلستان که ورزش تکواندو را از سن شش سالگی در سالن های غیر استاندارد علی آباد شروع کردم و پس از چند دوره قهرمانی در مسابقات قهرمانی استان و کشور، سال 84 مفتخر به کسب درجه مربیگری و داوری شدم. از آن به بعد بصورت مستقل از 8 سال گذشته تا کنون مربی کانون جوانان بسیج هستم.

زرین نامه: آیا در خانواده شما اشخاص دیگری هم در ورزش تکواندو فعالیت دارند؟

پرهیزکار: بله. برادرانم استاد حسین و حسن پرهیزکار هر کدام چند سال در علی آباد مربی برجسته تکواندو شهرستان و استان بودند و در حال حاضر فعالیت خود را در شهر گرگان ادامه می دهند.

IMG_1460.JPG - 50.54 کیلو بایت

زرین نامه: تکواندوی علی آباد در استان چه جایگاهی دارد؟

پرهیزکار: در آغاز تاسیس استان گلستان علی آباد کتول موفق به کسب چهار دوره اول مسابقات قهرمانی استانی شد اما با پیشرفت استان و افزایش هنرجویان، گرگان شکل بهتری نسبت به علی آباد پیدا کرد.

در حال حاضر نیز علی آبادکتول دارای 3 باشگاه فعال می باشد که با توجه به تعداد مربیان و هنر جویان در سطح بالایی قرار دارد و همیشه 30 تا 40 درصد تیم منتخب استانی را ورزشکاران علی آبادی تشکیل می دهند.

نکته جالب توجه آن است که همیشه مقام های کسب شده در مسابقات کشوری نیز مختص علی آباد کتول است. به عنوان نمونه سال 90 تیم خردسالان استان با هفت بازیکن که یک بازیکن از باشگاه ی ما بود به مسابقات کشوری اعزام شدند که از این هفت بازیکن همه بازنده شدند اما بازیکن تیم ما مقام سوم کشور شد و در مسابقات رد ه بزرگ سالان سال 90 آقای احسان امینی در به عنوان نماینده ی علی آباد در رده ی جوانان به عنوان دو سه نفر دیگر که در مسابقات کشوری جزء منتخب تیم استان بودند، توانست در بین بازیکنانی که همه باختند، ایشان نایب قهرمان کشور شوند و در حال حاضر نیزدر تیم ملی کشور و عضو تیم سایپا می باشند.

زرین نامه: اولین اساتید تکواندو در سطح شهرستان علی آباد کتول چه کسانی بودند؟

پرهیزکار: ورزش تکواندو از اوایل انقلاب در شهرستان علی آباد کتول فعال می باشد، در اوایل انقلاب می توان از استاد سعید رزازان نایب قهرمان کشور و یکی از اعضای تیم ملی نام برد و بعد از ایشان، استاد سید احمد حسینی و استاد علی برزگر در جهت ارتقاء ورزش این شهرستان مشغول به کار شدند.

زرین نامه: چه تعداد تکواندو کار فعال در سطح شهرستان وجود دارد؟

پرهیزکار: حدودا 200 الی 300 نفر

IMG_1430.JPG - 51.83 کیلو بایت

زرین نامه: سن آغاز ورزش تکواندو از چه زمانی است؟

پرهیزکار: تمام رده های سنی می توانند به ورزش تکواندو وارد شوند اما سن استاندارد آن از سنین 7 الی 8 سالگی است و من مبنای کار خود را از سنین رده های پایین تر قرار داده ام چون معتقدم اگر کسی می خواهد پیروز باشد باید از کودکی آغاز کند زیرا فعالیت از سن بزرگسالی توان مضاعف تری را می خواهد.

اما در سال های گذشته شاگردانی داشتم که از سنین 5 سالگی یا بالای 8 سالگی این ورزش را آغاز کرده و به موفقیت هایی نیز دست یافتند.

زرین نامه: چرا باشگاه دولتی را برای تکواندو انتخاب کردید

پرهزکار: اولین باشگاه خصوصی رزمی را در سال 81 در سطح شهرستان با مدیریت برادرم حسن پرهیزکار دایر کردیم اما به دلیل استقبال کم از کلاس ها، تمایل بیشتر مربیان به فعالیت در باشگاه های دولتی و عدم شرایط مساعد برای ادامه فعالیت، پس از فعالیت 4-5 ساله در باشگاه خصوصی، این باشگاه به کانون جوانان بسیج انتقال یافت.

زرین نامه: از چه سالی فعالیت خود را در کانون جوانان بسیج آغاز کردید

پرهیزکار: از سال 85 در کانون جوانان بسیج آغاز به کار کرده ام که تا کنون حدود 200 نفر ثبت نامی داشته و 40 درصد آن ها به صورت حرفه ای به این ورزش ادامه داده اند.

زرین نامه: آیا برنامه ای در راستای کشف استعدادهای برتر رشته تکواندو شهرستان دارید؟

پرهیزگار: در راستای کشف استعدادهای برتر ورزش تکواندو طرح استعدادیابی و قهرمانی را در تابستان امسال به صورت گسترده در سه باشگاه شهرستان علی آباد کتول دنبال خواهم کرد.

زرین نامه: لطفا در صورت امکان بیشتر توضیح دهید

پرهیزکار: در این طرح کودکان و نوجوانان سنین 6 الی 17 سال علاقه مند به ورزش تکواندو پس از ثبت نام در کانون جوانان بسیج و کانون شهید بهشتی به مدت 6 هفته و به صورت رایگان انواع آیتم های آمادگی تکواندو بر هنرجویان تست می شود که در صورت کسب امتیاز و علاقه مندی هنرجو می تواند به صورت حرفه ای برای شرکت در مسابقات قهرمانی به این ورزش ادامه دهد.

زرین نامه: چرا روند پیشرفت ورزش شهرستان آهسته است؟

پرهیزکار: من فکر می کنم علت ضعف رشته های ورزشی در شهرستان و استان ما عدم وجود اسپانسر است.

زرین نامه: دلیل عدم وجود اسپانسر را در چه چیز می دانید؟

پرهیزکار: به نظر من دلیل عدم حمایت شرکت ها دید کوتاه مدت مدیران می باشد. متاسفانه با وجود شرکت های متعدد در سطح شهرستان مدیران و روسای این شرکت ها توجه و دید حمایت گونه به ورزش ندارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه