اجرای طرح ملی ارتقای سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی علي آبادكتول

زرین نامه: با همکاری مرکز بهداشت استان گلستان، طرح ملی ارتقای سلامت ویژه اساتید و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول اجرا شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ در راستای فرهنگسازی، پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر ، سنجش فشار خون و تناسب بدن طرح ملی ارتقای سلامت همزمان با دیگر مناطق کشور ، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول اجرا شد.

دکتر محمد تقی حیدری با اشاره به این مطلب که در سال های اخیر تغییر شرایط زندگی سبب شده است تا انواع بیماری ها در میان مردم پررنگ تر شود، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب را عامل اصلی این بیماری ها عنوان کرد و افزود: مهمترین شاخصه های ابتلا به این بیماری ها ، اضافه وزن و چاقی است که متاسفانه فشار خون در افزایش روند این بیماری نیز تاثیرگذار است .

معاون دانشجویی واحد علی آبادکتول با اشاره به مطلب که بیماری های فشار خون و چاقی نه تنها خودشان به عنوان بیماری مد نظر هستند بلکه می توانند برخی بیماری های دیگر را به دنبال داشته باشند، خاطرنشان کرد: به طور کلی افرادی که به اضافه وزن و فشار خون مبتلا هستند مستعد ابتلا به سکته قلبی و مغزی هستند.

وی در ادامه با تشریح ارتباط فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی از دیدگاه پزشکی اظهار داشت : فشار خون به خودی خود شرایط بغرنجی برای بیمار ایجاد می کند و در پروسه طولانی می تواند تاثیر مستقیمی روی سیستم قلبی و عروقی بیمار داشته باشد.

دکتر حیدری در پایان تشکیل پرونده سلامت را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد و گفت : یکی از اهداف فرعی این طرح این است که برای تمام افراد پرونده الکترونیک تشکیل شود و در آینده این پرونده در اختیار مراکز بهداشتی قرار بگیرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه