قرار نیست یک مدیر تلویزیون مجری مناظره‌ها باشد

زرین نامه: کارگردان سریال «کارآگاه علوی» درباره‌ی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی و خصوصا مناظره‌ها خطاب به مدیران تلویزیون گفت: کمی سلیقه به خرج دهید و مخاطب تلویزیون را جدی بگیرید. فکر نکنید تلویزیون می‌تواند محلی باشد که فقط دو نفر بنشینند و با هم مناظره کنند.

به گزارش زرین نامه؛ حسن هدایت در ادامه‌ی مطلب بالا تصریح کرد: این حرکت یک سیستم کلاسیک بود که در دوره‌ی خودش کابرد داشت؛ الان تلویزیون یعنی ساختن داستانی پرهیجان از همین مناظره‌های تلویزیونی و این هم برمی‌گردد به اینکه یک مجری قوی به این مناظره‌ها بیاید.

*** مجری مناظره مانند داور بوکس است

این کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درباره‌ی اجرای مناسب مناظره‌های تلویزیونی نیز اظهار کرد: مجری در این برنامه‌ها همانند داور بوکس است؛ بوکسورها هر چقدر هم سر و کله هم بزنند، نباید خطا کنند. داور خطای آن‌ها را می‌گیرد، در نتیجه تلویزیون نیز این همه مجری خوب دارد، مجری می‌تواند کسی باشد که محترمانه جلوی تندروی‌ها و برخی جنجال‌ها را بگیرد.

حسن هدایت سپس درباره‌ی لزوم اعتمادسازی تلویزیون در بین مخاطبان و اینکه این‌ رسانه چگونه در انتخابات پیش‌رو می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند؟ توضیح داد: تلویزیون در همه‌ جای دنیا دو خط را دنبال می‌کند؛ یکی خط فرهنگی، تبلیغ نرم و گسترده و آرام فرهنگ و دیگری خط اطلاع‌رسانی در همه‌ی زمینه‌ها چه سیاست، چه اقتصاد،‌ چه ورزش و ...؛ اما درباره‌ی اینکه اعتمادسازی کند یا نه به خط اول بستگی دارد، اگر در خط اول در بخش داستانی،‌ روایی و فرهنگی کیفیت را بالا ببرد، قطعا تماشاگران اعتماد می‌کنند، برمی‌گردند و تلویزیون خودمان را تماشا می‌کنند نه اینکه در حال حاضر ریزش بسیار سنگین از تلویزیون را شاهد باشیم.

او ادامه داد: اما بخش مربوط به اطلاع‌رسانی،‌ تلویزیون چه غلط جلو برود و چه درست،‌ در وهله‌ی اول تقصیر او نیست. تلویزیون ابزاری است که سیستمی بالاتر از خودش تصمیم‌گیری می‌کند و خط و ربط می‌دهد، اما مساله‌ای که وجود دارد این است که می‌توانند سیاست‌های فرهنگی،‌ اقتصادی و ... را با سلیقه‌تر انجام بدهند.

حسن هدایت

*** مجری ابتدا با کاندیداها اتمام حجت کند

این کارگردان سپس درباره‌ی مجری مناظره‌های تلویزیونی، اظهار کرد: اگر می‌خواهند مناظره‌ها برای مخاطب قابل قبول و جذاب باشد در درجه‌ی اول یک مجری قوی را می‌طلبد که این مجری ابتدا با کاندیداها اتمام حجت کند تا از چارچوب مقرر خارج نشوند و بگوید اینجا مناظره‌ای است که باید حقوق همدیگر را رعایت کنیم، نباید همدیگر را تخرب کنیم. این چیزی است که اگر انجام شود مناظره‌های محترمی خواهد شد.

هدایت در ادامه همچنین مسأله اطلاع‌رسانی از انتخابات در رسانه را یکی از مسائل بسیار پراهمیت دانست که باید بدون شعارزدگی باشد و افزود: اطلاع‌رسانی انتخابات باید بدون شعار باشد و به شیوه علمی پخش شود. متاسفانه تلویزیون به سمت شعار دادن رفته است؛ شعار دادن بخشی از تظاهرات علیه دشمن و بدخواهان است، بخش اصلی این است که مردم بیایند و عمیقا فکر کنند.

*** قرار نیست مدیر تلویزیون مجری مناظره باشد

این کارگردان با اشاره به اجرای مناظره‌ها در سری قبل، گفت: تلویزیون در سری قبل مدیر با اعتماد، باشخصیت و باسوادی را برای اجرای مناظره‌ها گذاشته بود؛ در حالی که این فرد مجری نبود، مدیر بود. مدیر بنا نیست بیاید و مجری شود، مجری بودن خودش یک مسأله‌ی دیگری است.

او در پایان گفت‌وگوی خود اظهار کرد: تلویزیون نقش بسیار مهمی دارد تا نگذارد این بی‌تفاوتی از سوی مخاطبان نسبت به‌ آن به وجود بیاید./ایسنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه