نمایشگاه کتاب و عکس ویژه فتح خرمشهر در گرگان افتتاح شد

زرین نامه: نمایشگاه کتاب و عکس ویژه فتح خرمشهر امروز در حاشیه همایش «یاد یاران» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.

به گزارش زرین نامه؛ ک این نمایشگاه به مناسبت میلاد مسعود امیرالمومنین (ع) و سوم خردادماه، سالروز فتح خرمشهر و با هدف آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با افتخارات رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس توسط اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا شد.

104 عنوان کتاب و 35 قطعه عکس در این نمایشگاه عرضه شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: در این نمایشگاه 104 عنوان کتاب با بیش از 400 جلد به نمایش عموم گذاشته شدند.

غلامرضا حقیقی افزود: تعداد 35 قطعه عکس از عکاسان دفاع مقدس که رشادت‌های رزمندگان را در آن دوران و سپس پایداری ملت ایران بعد از جنگ تحمیلی را به تصویر کشیده‌اند به نمایش عمومی درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کتاب‌های متنوعی با موضوع دفاع مقدس و فتح خرمشهر در معرض دید عموم قرار گرفتند که مهم‌ترین آنها مجموعه کتاب فاتحان خرمشهر است.

کتاب‌های داستانی کودکان برای آشنایی با دفاع مقدس نیز عرضه شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: مجموعه کتاب فاتحان خرمشهر به شرح احوال سردارانی همچون احمد کاظمی، محمدتقی اوصانلو، محمد ابراهیم عجم، حسین حقیقی، حسین همدانی، حسین خرازی، محمد اسماعیلی، کریم نصر و محمود باقرزاده می‌پردازد.

حقیقی ادامه داد: برای آشنایی کودکان با حماسه فتح خرمشهر کتاب‌های داستانی کودک در حوزه دفاع مقدس، کتاب‌های داستانی دفاع مقدس و خاطرات آزادگانی همچون محمدعلی حبیب‌الهی و عادل خانی منتشر شده و در نمایشگاه کتاب و عکس یاد یاران به نمایش درآمدند.

به گفته وی، این نمایشگاه همچنین کتاب‌های شعر دفاع مقدس، زندگینامه داستانی شهدای دفاع مقدس و خاطرات سرداران دفاع مقدس همچون سیدرسول شریعتی و غلامرضا رمضانی و خاطرات همسر شهید حاج کاظم رستگار را عرضه می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان، مهم‌ترین ناشران این نمایشگاه را انتشارات پالیزان، صریر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، انتشارات قیام و انتشارات مقسم عنوان کرد.

لازم به ذکر است؛ همایش «یاد یاران» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با همکاری فرمانداری گرگان، لشکر 30 پیاده گرگان، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران گرگان و سیمای سبز گلستان برگزار شد./فارس