سفرنامه صبا به علی آباد کتول آمد+تصاویر

زرین نامه: برنامه سفرنامه صبا امروز با حضور هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی شهرستان علی آباد کتول در پارک انقلاب این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ پارک جنگلی و آبشار تمام خزه ای کبودوال و مناطق گردشگری دهنه ی محمد آباد کتول و زرین گل به عنوان شاخص ترین جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان و کارگاه های دوخت لباس محلی کتول و چادرشب بافی نیز به عنوان صنایع دستی بومی زنده این منطقه معرفی شدند.

جمعی از بانوان علی آباد کتول نیز با البسه محلی کتولی، مراحل مختلف دوخت لباس محلی، نوار بافی و پخت غذاهای سنتی را در این برنامه به نمایش گذاشتند.

Untitled-6.jpg - 73.89 کیلو بایت


فرماندار علی آباد کتول در این برنامه گفت: علی آباد کتول بهشت اکوتوریسم استان گلستان و کبودوال را می توان به عنوان شاهکار طبیعت معرفی کرد.

علی اکبر کی پور در این برنامه اعلام داشت: سد کبودوال کامل شده و به زودی با حضور یکی از مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به منطقه کشاورزی اظهار داشت: نقطه هدف سد کبودوال تامین آب مورد نیاز تمام محصولات کشاورزی نیازمند به آب شهرستان است.

کی پور افزود: این سد دارای 17 میلیون مترمکعب ظرفیت که با کاسه سیلابی آن 19 میلیون مترمکعب ظرفیت می باشد که توانایی تامین آب کل دشت را دارد.

به گزارش زرین نامه این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری شهرستان 132 هزار نفر جمعیت که شامل 45 درصد جمعیت شهری و 55 درصد جمعیت روستایی می باشد.

Untitled-4.jpg - 82.81 کیلو بایت

Untitled-11.jpg - 66.52 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه