جشنواره‌ بين‌المللي هنرهاي تجسمي در علي آبادکتول برگزار مي‌شود

زرین نامه: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور هنرمندان از 20 کشور جهان در شهرستان علی آباد کتول خبر داد.

دکتر غلامرضا منتظری امروز جلسه هماهنگي برگزاري بيستمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان در گفتگو با خبرنگار زرین نامه ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره بين‌المللي هفته اول شهريور ماه سال جاري در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان علي آباد کتول برگزار مي‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای ششمین سال متوالی در استان گلستان برگزار می شود، اظهار داشت: در آخرین دوره برگزاری این جشنواره در استان گلستان، هنرمندان داخلی و خارجی آثار خود را در 10 رشته‌ ي طراحي، نقاشي، ارتباط تصويري، حجم، کاريکاتور، نگارگري، خوشنويسي، عکاسي و تصويرسازي به عرصه رقابت می گذارند.

منتظری عنوان کرد: در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ویژه گروه سنی 16 تا 25 سال، 300 هنرمند داوطلب از 20 کشور جهان و 50 استاد طراز اول کشور برای داوری و هدایت آثار در جشنواره شرکت خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه برخی از طراحی ها و کارهای کارگاهی هنرمندان در دامن طبیعت انجام می شود، افزود: در حاشیه این جشنواره، با نصب یک بوم بزرگ نقاشی خیابانی در پارک شهر علی آباد کتول آثار هنرمندان جهان در جشنواره به این شهرستان تقدیم می شود.

منتظری در خصوص نحوه شرکت هنرمندان در این جشنواره خاطر نشان کرد: داوطلبان با مراجعه به سایت جشنواره هنرهای تجسمی جوانان جهان، ارسال 2 نمونه از آثار خود به دبیرخانه این جشنواره و کسب امتیاز مورد نظر می توانند در شهریورماه امسال با حضور در شهرستان علی آباد کتول در عرصه رقابت با دیگر هنرمندان قرار گیرند.

علی اکبر کی پور فرماندار علی آبادکتول جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی را در معرفی قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان بسیار موثر دانسته، اظهار داشت: این جشنواره فرصتی مناسب در راستای معرفی توانمندی های شهرستان است.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری و هماهنگی دستگاه های مربوطه افزود: آماده برگزاری این جشنواره با تمهیدات در نظر گرفته شده هستیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه