سخنرانی سید حسن خمینی در حرم مطهر آغاز شد

زرین نامه: سخنرانی سید حسن خمینی در حرم مطهر اغاز شد. وی در سخنان اولیه خود گفت: امید و رجا به خداوند و اینده مهمترین کانون زندگی امام (ره) بود.

به گزارش زرین نامه؛ مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در حرم مطهر ایشان آغاز شد.

سید حسن خمینی نوه امام (ره) و فرزند مرحوم حاج احمد آقا طی سخنانی گفت: حرکت امام (ره) زمانی شروع شد که سکوت تلخی بر حوزههای علمیه و برخی مقدس مابها حاکم بود و با ان وضع خفقان موجود کسی تصور نمی کرد پرچمی برافراشته شود.

وی افزود: آن چیزی که امام را وارد این عرصه کرد و امام توانست با اتکال به ان حرکت انقلابی اش را آغاز کند، امید به اینده، امید به خدا و امید در زندگی بود. ما در زندگی امام هر کجا را نگاه بکنیم این رجا و امید را مهمترین کانون زندگی وی می بینیم.

سید حسن خمینی ادامه داد: در فراز های اولیه دعای ماه رجب هم داریم که خداوند امید را در دلها زنده نگه دارد. امام هم در شرایطی پرچم دینداری را در دنیا بلند کرد که در دنیا می گفتند که خدا مرده است، دین از بین رفته است.

نوه امام (ره) خاطرنشان کرد: نه غربی ها دین را در جامعه تاثیر می دادند و نه شرقی ها برای آن بیش از تخدیر جامعه حقی قائل بودند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه