شور انتخاباتی در گلستان؛ یک دو سه تا خلق حماسه

زرین نامه: آنچه که این روزها بیش از هر چیزی نقل محافل عمومی شده بحث انتخابات و مناظرات است و اینکه چه کسی باید سکان هدایت دولت را به عهده بگیرد ، به همین خاطر به میان مردم گرگان رفتیم تا از نظرات آنها نیز در این باره جویا شویم .

به گزارش زرین نامه؛ فقط 8 روز به خلق حماسه سیاسی باقی مانده و مردم گرگان مرکز استان گلستان نیز کم کم شور و نشاط انتخاباتی را پیدا می کنند.

تا کنون ستادهای انتخاباتی محمد باقر قالیباف ، حسن روحانی ، محسن رضایی ، علی اکبر ولایتی و سعید جلیلی در گرگان راه اندازی شده اند اما هنوز عارف ، حداد عادل و غرضی نتوانسته اند ستاد یا دفتری راه اندازی کنند و احتمالا در روزهای آتی اقدام خواهند کرد.

در یک روز تعطیل که مصادف با ارتحال امام راحل (ره) بود به میان مردم گرگان رفتیم تا از نزدیک نظرات آنها را جویا شده و ببینیم در کف جامعه چه دیدگاههایی در مورد انتخابات و مناظرات وجود دارد.

میدان شهرداری گرگان و کارگر فضای سبز شهرداری که مشغول آب دادن به سبزه ها بود اولین سوژه بود که نظر ما را جلب کرد.

نظام ، نظام خوبی است اگر مسئولین به فکر مردم باشند

مهدی سنگدوینی 32 ساله در جواب سوال ما که آیا در انتخابات شرکت می کنید، می گوید: چرا که نه و انگیزه خود و خانواده اش را از شرکت در انتخابات پیشرفت کشور و بهتر شدن وضع زندگی مردم عنوان کرد.

sangdavini

او گفت : درسته که من نتوانستم درس بخوانم و شغل مناسبی بگیرم اما فرزندان من در این کشور فرصت دارند تا به شغل های بسیار خوبی برسند . نظام ، نظام خوبی است اگر مسئولین به فکر مردم باشند.

در ادامه گزارش به سراغ دو جوان که داخل محوطه فضای سبز میدان شهرداری گرگان نشسته بودند رفتیم.

هیجان و التهاب انتخابات را دوست دارم

رضا جابری 20 ساله ، رای اولی و دانشجوست. جابری گفت: احساس می کنم انتخابات هیجان بسیاری دارد و دوست دارم در متن این التهابات باشم . دوستانم مرا از این کار نهی می کنند و علاقه ندارند در مورد انتخابات صحبت کنند اما من خیلی دوست دارم توی ستادها باشم و از نزدیک در جریان چیزهایی باشم که در کشور می گذرد.

jaberi

او گفت : مناظرات را دیدم ولی سبک آن را نپسندیدم و احساس می کنم سطح آن نازل و ابتدایی بوده است . سوالاتی که بابت تصاویر پرسیده شد لزومی نداشت .

آنچه که ماهواره ها ، رادیو ها و شبکه های بیگانه می گویند درست نیست

سعید بهرامی دوس رضا که 22 سال دارد و این بار دومی است که رای می دهد ، در مورد سوال ما مبنی بر سمپاشی ماهواره ها و شبکه های بیگانه علیه انقلاب و انتخابات ، می گوید : من سنی ندارم ولی پدر من می گوید که از اول انقلاب تاکنون همیشه آمریکا در پی شکست ایران بوده و در این راه هر کاری خواسته کرده است اما نتوانسته بر این ملت پیروز شود .

bahrami

بهرامی ادامه داد : الان هم همین طور هست ، هر چیزی که در رادیو ها و شبکه های بیگانه می گویند درست نیست و با آنچه که ما می بینیم فاصله بسیار دارد و مردم ما نظام شان را خیلی دوست دارند و این را در 22 بهمن امسال دیدم.

بعد از ان وارد بازار نعلبندان گرگان شدیم و جوانی که باصدای بلند فریاد می زد : هلو ، هلو ما را به طرف خودش کشاند.

امیدوارم دولت بعدی بتواند گرانی ها را مهار کند

وحید کابوسی 26 ساله که اصلا به قیافه اش نمی خورد این همه سن داشته باشد با لبی خندان به ما گفت : تا بحال چند بار در انتخابات شرکت کردم و الان هم شرکت می کنم اما دوست دارم مسئولین هم به ما توجه کنند و این نباشد که فقط موقع رای گیری به فکر مردم می افتند.

vahidkaboosi

وی ادامه داد : من هر روز توی بازارم و متوجه گرانی ها هستم و مردمی را می بینم که می خواهند چیزی بخرند ولی پول ندارند و این خیلی دردناک است . امیدوارم دولت بعدی بتواند گرانی ها را مهار کند .

گزینه بعدی ما یک لباس فروشی در خیابان امام خمینی (ره) گرگان است.

برای ما فرقی ندارد ؛ هر کسی که انتخاب می شود به حرف رهبر گوش کند

ابوالحسن وهاب زاده 42 سال سن دارد و کاسبی است که سالها در این خیابان کار می کند .

او که توقعی زیادی از مسئولین ندارد ، می گوید : برای ما فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور می شود . مهم اینست که هر کسی که انتخاب می شود به حرف رهبر گوش کند ، با گرانی و تورم برخورد کند ، به فکر مردم باشد و برای جوانان کار ایجاد کند .

vahabzade

وی ادامه داد : یکی دیگر از چیزهایی که یک دولت باید رعایت کند این است که تبعیض و بی عدالتی نباشد چرا که آنهایی پول دارند می توانند خیلی کارها انجام دهند اما آنهایی ضعیف هستند چنین قدرتی ندارند .

وهاب زاده ازدواج جوانان را در سالم بودن آنها موثر دانست و از دولت خواست وام ازدواج را قطع نکند و زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند .

بعد از آنکه از مغازه وهاب زاده بیرون آمدیم پیاده رو ها کم کم خلوت می شدند . یک پیرمرد و پیرزن که لب سنگ های یک طلافروشی نشسته بودند نظر ما را جلب کردند .

این همه رای دادیم چه تغییری در سرنوشت ما ایجاد شد

کریم احسانی 73 ساله و صدیقه مهربان 62 ساله که زن و شوهر بودند و اتفاقا نظراتی کاملا متفاوت هم داشتند . پیرمرد که بازنشسته بود ناراحت از این بود که چرا مسئولین هر وقت موقع رای گیری بیاد مردم می افتند ، بنظر من این کاندیداها هر وقت رای گرفتند هیچ کاری برای ما نکردند و من از آنها گله دارم .

اما همسرش صدیقه مهربان که مربی کلاس های قرآنی خواهران است می گوید : هر کس رئیس جمهور می شود باید برای جوانان کار کند ، در طریق دین باشد و به فکر اشتغال و گرانی باشد .

karim

این خانم گفت : همیشه پای صندوق رای آمده ام و رای خود را داده ام و دین خود را ادا کرده ام اما انتظار دارم که مسئولان هم به درد ما برسند و مشکلات ما را بفهمند .

همسر این زن که گویا نمی خواست در مقابل ما کم بیاورد می گفت : خداییش در این چند سالی که این همه رای دادیم چه تغییری در سرنوشت ما ایجاد شد ، آیا حق ما نیست که از این وضعیت ناراحت باشیم .

جدایی با این دو زوج کهنسال و گوش دادن به حرفهای دلنشین آنها که بعضا تند هم بود برای ما کمی سخت بود اما با خوشحالی از آن دو جدا شدیم و وارد دسته هیئت عزاداری شدیم که چشم مان به حجت الاسلام حسن زاده مسئول حزب الله گلستان افتاد .

حاج آقا هم با روبوسی ما را تحویل گرفت و از زحمات گلستان ما برای بحث انتخابات تشکر کرد .

حضور پرشور مردم بیمه کننده انقلاب است

حسن زاده گفت : انتخابات مظهر حماسه سیاسی است و حضور پرشور مردم بیمه کننده انقلاب است و تداوم گفتمان انقلاب اسلامی در گرو اینست که مردم پای صندوق های رای بیایند .

hasanzade

وی همه گروهها و اصناف و خصوصا روحانیون را نسبت به حضور مردم در انتخابات دعوت کرد و افزود : دشمنان در کمین اند تا بدانند ملت ایران چقدر به حرف رهبرشان مبنی بر تحقق حماسه سیاسی توجه دارند . اگر حضور پرشور باشد مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده خواهد شد .

در ادامه این گزارش میدانی به یک کتابفروشی که در روز تعطیل هم باز بود رسیدیم .

رئیس جمهور به مقوله فرهنگ ، جوانان و دانشجویان توجه کند

همت الله یوسفی 42 ساله است که سالهاست کتب دانشجویی و درسی گرگان را تامین می کند . او با رویی خوش ما را می پذیرد ، اما سخت است در او نفوذ کرد . راحت به هر سوالی پاسخ نمی دهد تا اینکه وارد بحث می شود .

همت الله یوسفی گفت : می شود انتخابات را به همایش عمومی ملت ایران قلمداد کرد که همه در کنار هم با صفوف بهم پیوسته به فکر اصلاح امور جامعه و ساختن سرنوشت خویش هستند .

yoosefi

وی جامعه را به ساختمان و هر فرد جامعه را به آجری تشبیه کرد که رئیس جمهور باید این آجرها را در جای خود بگذارد تا این ساختمان درست شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد .

یوسفی موضوع جوانان و دانشجویان را حساس خواند و از رئیس جمهور آینده خواست تا به مقوله فرهنگ جوانان بیشتر توجه کند .

او مناظرات را کافی ندانست و گفت : باید در مراحل بعدی ببینیم که چه اتفاقی می افتد و چه کسانی شانس بیشتری برای جلب رای افکار عمومی دارند .

بعد از اینکه کار ما در سطح شهر گرگان به پایان رسید برای تکمیل به قره تپه بندر ترکمن و دیدار حاج آخوند میرابی عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی رفتیم تا از نظرات وی نیز جویا شویم .

باید به استناد فرمایشات رهبری ، انتخابی اصلح داشته باشیم

حاج آخوند عبدالجبار میرابی به ما گفت : برای انتخاب اصلح بايد به علماء رجوع کنیم و در اين زمينه می توانیم با استناد به سخنان و فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری که براي ما چراغ راه هستند ، انتخابی اصلح داشته باشیم .

عضو مجمع تقريب مذاهب اسلامي خاطر نشان کرد : حضرت امام یک فرد نبود یک ملت بود یک آدم خدایی که هدیه شده بود به مردم ایران و مردم ایران مردمی ولایی هستند و قدر ولی الله را میدانند. حضرت امام کاری کرد خدایی و مردم ایران را از زیرسلطه مستکبرین نجات داد.

mirabi2

کار امام مانند کار حضرت رسول (ص) بود همانطور که ایشان مردم را زیر سلطه بت پرستی به جهالت نجات داند حضرت امام نیز مردم را از زیرسلطه مستکبرین نجات داد.

وي در پايان گفت: مردم ایران مردم قدر شناسی هستند و اگر ۱۰۰ سال دیگر هم بگذرد بااین شکوه مراسم ارتحال امام را برگزار می کنند و اندیشه های ایشان را به نسل های آینده می آموزند.

جمع بندی و نتیجه این گزارش میدانی ما ، که تقریبا همه اقشار جامعه را در خود داشت به این می رسد که در گفته های یکایک این عزیزان هم آورده شده بود:

1. همه به اهمیت و جایگاه بالای انتخابات در سرنوشت کشور تاکید داشتند.

2. همه از رای خود که به عنوان یک حق به آن نگاه می کردند استفاده بجا خواهند کرد.

3. همه آنها از رئیس جمهور و سایر مسئولین می خواستند به فکر مشکلات مردم و حل آنها باشند .

4. همه آنها به خلق حماسه ای دیگر در 24 خرداد اطمینان و اعتقاد راسخ داشتند.

5. همگی اخبار و برنامه های انتخاباتی تا حد مقدور خود پیگیری می کنند.

6. همه آنها دخالت بیگانگان و تبلیغات شبکه ها ماهوره ای علیه انتخابات و انقلاب را بی اثر می دانند.

7. همگی به تبیعت از امام (ره) و مقام معظم رهبری اذعان داشتند.

و شاید ده ها موضوع دیگری که ما نتوانستیم د رچهره و کلام آنان ببینیم و بشنویم .

همه با هم ؛ یک دو سه تا خلق حماسه.

منبع: گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه