عدم توجه به محیط زیست، جوامع را دچار چالش می‎کند/ هدررفت سالانه 1.3 میلیارد تن غذا در دنیا

زرین نامه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: در دنیای امروز عدم توجه به محیط زیست، جوامع بشری را با چالش‎های زیادی مواجه خواهد کرد.

به گزارش زرین نامه؛ محمد ممشلی صبح امروز در مدیران ادارات محیط زیست استان گلستان ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: سوراخ شدن لایه‎های اوزون، فرسایش، سونامی، زمین‎لرزه و سیل تنها نمونه‎های کوچکی از برخورد طبیعت با دست‎اندازی‎های جوامع بشری است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به حوزه محیط زیست باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: محیط زیست در نگاه مقام معظم رهبری یک موضوع بسیار مهم است چنانچه اهمیت آن را بارها و بارها به مسئولان تاکید فرمودند.

هرگونه تخریب محیط زیست ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان داشت: حفاظت از محیط زیست، جنگل‎ها، منابع طبیعی، فضای سالم و باطراوت از اساسی‎ترین مسائلی است که بر روی دوش مسئولان گذاشته شده است.

ممشلی افزود: اصل پنجاهم قانون اساسی نیز به موضوع محیط زیست پرداخته و هرگونه تخریب را ممنوع اعلام کرده است، لذا با توجه به اهمیت و حساسیتی که محیط زیست دارد طبیعتا این مهم تنها از عهده حفاظت محیطت زیست میسر نیست و نیاز به کمک همه اقشار مختلف مردم مخصوصا رسانه‎ها دارد.

وی با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه است، متذکر شد: همگان موظف هستند امانتی که به آنها سپرده شده حفظ و صیانت و به دست نسل آینده تحویل داده شود.

870 میلیون نفر در جهان با سوءتغذیه مواجه هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه منابع محدود است، گفت: کره زمین، حدود 7 میلیارد نفر جمعیت دارد که باید غذای آنها تامین شود قاعدتا اگر میزان مصرف و تغییر کاربری افزایش پیدا کند نمی‎توان آنطور که باید، منابع را برای نسل آینده تامین کرد و این مسئله، معضلی است که در دنیا با آن مواجه‎ایم.

ممشلی با بیان اینکه حدود 870 میلیون نفر در جهان با سوءتغذیه مواجه هستند، ابراز داشت: حدود 1.3 میلیارد تن غذا در هر سال به هدر می‎رود، همه ما مسلمانیم و در دین اسلام نیز سفارش زیادی به صرفه‎جویی شده است لذا باید با تفکر و صرفه‎جویی، غذا مصرف کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه