رای هر ایرانی سهمی در حفظ استقلال و آزادی کشور است

زرین نامه: حجت الاسلام والمسلمین محمد بختیاری از مدرسین حوزه علمیه در مصاحبه خواندنی با خبرنگار زرین نامه حضور در انتخابات را سهم هر ایرانی در حفظ استقلال و آزادی کشور و امری مهم در عمل به آیات خدا دانست.

زرین نامه: رای یک ایرانی چه تاثیری در سرنوشت کشورش دارد؟

* رای هر فردی در هر نقطه کشور با هر دین و مذهبی در شهر باشد یا در روستا نقش بسیار زیادی در سرنوشت کشور و معادلات جهنی خواهد داشت، رای هر ایرانی اگر چه از جوانترین یا پیرترین باشد هیچ فرقی با رای دیگران نمی کند و هر کس به اندازه یک نفر در حفظ استقلال و آزادی وطن سهم دارد. در آخر اینکه رای هر ایرانی تیری است بر جان دشمنان انقلاب اسلامی.


زرین نامه: آیا باید در انتخابات شرکت کرد حتی اگر از وضع اقتصادی یا معیشتی و مشکلات نالان هستیم؟

بله سوال خوبی است، اصل شرکت در انتخابات هم از نظر شرعی و هم از نظر اجتماعی واجب است چرا که به قول آقای قرائتی "وجوب شرکت در انتخابات ریشه قرآنی دارد" و از نظر اجتماعی هر کسی که وطن و مملکت خود را دوست داشته باشید باید در تعیین سرنوشت آن کمک کند و البته این مساله هم ریشه دینی دارد (حب الوطن من الایمان).


زرین نامه: چرا می گویند اهمیت یک رای به اندازه حضور در جبهه ها است و خلق حماسه انتخابات را با حماسه جنگ تحمیلی قیاس می کنند؟

اول بدانیم حماسه چیست! حماسه از نظر لغوی به معنای دلاوری و شجاعت است و در اصطلاح داستانی که دارای دلاوری ها و قهرمانی هایی باشد که در آن حوادث خارق العاده اتفاق بیافتد را حماسه می گویند.

در جنگ تحمیلی مردم ایران، رزمندگان ما واقعا حماسه آفریدند و چون در این راه از مال و جان و زندگی خود گذشتند این حماسه قابل درک بود، هر چند بعضی ها حماسه به این بزرگی را هم ندیدند و نمی بینند ولی حماسه انتخابات اگر اهمیتش بیشتر از جنگ و جهاد نباشد کمتر نیست، چرا که امسال را رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) سال حماسه سیاسی نامیدند و این نامگذاری در زمانی بود که مردم بارها در دی، 22 بهمن و ... حماسه ها آفریدند ولی حضرت آقا امسال را با این نامگذاری دارای اهمیت ویژه ای بیان کردند، تقریبا سرنوشت تمامی مردم ایران به خلق این حماسه بستگی دارد مثل نتیجه جنگ تحمیلی.

زرین نامه: به عنوان یک طلبه از رییس جمهور آینده و شورای شهر خود چه انتظاری دارید؟

بنده به عنوان یک طلبه کوچک در این جامعه و بین این مردم بزرگ از رییس جمهور آینده می خواهم به قانون اساسی پایبند باشد و از هرگونه عملی که باعث شادی دشمن می گردد دوری کند.

و از منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهانم در کنار برنامه های عمرانی حتما در جهت ارتقای فرهنگ شهر و روستای محل خود اقدام کنند.

زرین نامه: در پایان انتخابات را به چه چیزی تشبیه می کنید؟

انتخابات را نمی توانم به چیزی تشبیه کنم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه