نامجو به مجلس احضار می‌شود

زرین نامه: در واکنش به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی‌از سوی وزارت نیرورحمت اله نوروزی نماینده علبی آبادکتول وبخش کمالان اعلام کرد مهندس نامجوبه صحن علنی مجلس احضارمی شود.

به گزارش زرین نامه؛ نوروزی با بیان اینکه وزیر نیرو و معاونانش برخلاف مصوبه مجلس ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزود: متأسفانه دولت نهم و دهم شعار عدالت محوری را هیچ‌گاه با اقدامات این چنینی خود به عمل نزدیک نکردند.

نماینده مردم علی‌آباد‌کتول در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مطابق با شعار دولتی که از عدالت محوری و مهروزی حرف می زنند نیست، تصریح کرد: در صورت ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بی‌تدبیری دولت و لغو شعار‌هایش به وضوح بر همگان آشکار خواهد شد چرا که در این صورت جامعه روستایی از برخورداری از آب شرب سالم بی بهره می‌ماند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از جمع‌ کردن امضا برای احضار وزیر نیرو به مجلس برای پاسخ‌گویی در خصوص ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در هفته آینده خبر داد.

رحمت اله نوروزی با بیان این مطلب که ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای کشور نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت، افزود: متأسفانه بی‌تدبیری در منحل کردن سازمان مدیریت و برنامه ریزی این‌بار دامن آب و فاضلاب شهری و روستایی را با ادغام گرفته است.

وی ادامه داد: مسئولان اجرایی کشور به عواقب عملکرد و اقدامات خود در روز‌های پایانی دولت توجهی نداشته و به این ترتیب با اقدامات دور از منطق خود کشور را به بن‌بست می کشانند که نمونه آن ظلم به جامعه روستایی با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی است.

نوروزی با اشاره به اقدام دور از منطق دولت در خصوص انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، گفت: گوئی دولت به عواقب تصمیمات خود در آینده مطلع نیست!

ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی به ضرر روستاییان

نوروزی یادآور شد: با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی روستاییان کشور از آب شرب مناسب بی‌بهره می‌مانند که این امر نیز بر سایر محرومیت‌های جامعه روستایی می‌افزاید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از در نظر نگرفتن بودجه کافی برای تأمین آب شرب روستاییان از سوی دولت، افزود: بی‌توجهی به روستاییان با عدالت محوری دولت نهم و دهم سازگاری ندارد.

وی با اشاره به اجرایی شدن ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در ۲۲ استان کشور، تصریح کرد: دولت و کابینه آن بدانند که پایان عمر دولت نهم و دهم خط پایان کشور به شمار نمی‌رود.

نماینده مردم علی‌آباد‌کتول وبخش کمالان در مجلس، با بیان اینکه بی‌شک هفته آینده نمایندگان مردم در مجلس با جمع کردن امضا در خصوص جلوگیری از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مانع از اجرایی شدن این ادغام خواهند شد،‌ افزود: مجلس شورای اسلامی با قاطعیت تمام در مقابل این ادغام ایستاده و اجازه اجرایی شدن به آن نخواهد داد.

نوروزی تصریح کرد: ادغامی که هیچ نفعی برای مردم ندارد نباید در روز‌های پایانی عمر دولت دهم با سرعت صورت بگیرد و کار دوباره برای مسئولان بعد از دولت فعلی رقم بزند همچون احیای سازمان مدیریت و برنامه.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه با جمع شدن امضا از سوی نمایندگان در مخالفت با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی وزیر نیرو به مجلس خواهد آمد، گفت: قانع نشدن نمایندگان از صحبت‌های نامجو کارت زرد را برای وی در پی خواهد داشت.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه