گذرگاه تحول در دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی روابط عمومی‌ها هستند

زرین نامه: رئیس انجمن تخصصی کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: گذرگاه و محل تحول و پیشرفت دستگاه‌های اجرایی و خصوصی در کشور روابط عمومی‌ها هستند.

به گزارش زرین نامه؛ امیر بهادران بعد از ظهر امروز در نشست با جمعی از مدیران روابط عمومی شرکت‌های بخش خصوصی در گرگان اظهار داشت: با تقویت بدنه روابط عمومی در دستگاه‌های دولتی و خصوصی می‌توان چشم‌انداز و افقی روشن برای تاثیر‌گذاری بیشتر این دستگاه‌ها و توسعه کشور متصور بود.

بسیاری از مدیران جایگاه روابط عمومی را نمی‌شناسند

وی خاطرنشان کرد:‌ با وجود توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سطح کشور، هنوز روابط عمومی‌ها نتوانسته‌اند از این تحولات در مسیر کاری خود به نحو صحیح و احسن بهره‌برداری کنند.

بهادران بخشی از مشکل این عرصه را در فقدان شناخت مدیران نسبت به روابط عمومی عنوان کرد و افزود: بسیاری از مدیران ما هنوز جایگاه روابط عمومی را نمی‌شناسند و تصور می‌کنند حد این بخش در ادارات نصب پوستر و تراکت های تبلیغاتی است.

ماهیت روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی با هم متفاوت است

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم روابط عمومی می‌تواند به عنوان مشاور و اتاق فکر هر سازمان مسیر را برای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های یک مجموعه که منابع انسانی آن هستند، فراهم سازد.

این مدیر باتجربه در عرصه روابط عمومی ادامه داد: استفاده از نوآوری‌ها، تنها مسیر تحول در این مجموعه نیست بلکه مسئولان این حوزه باید ابتدا خود را با اندیشه‌های جدید روابط عمومی در دنیا وفق داده و سپس با دانش خود موج تحول را پایه‌ریزی کنند.

بهادران با اشاره به کارکرد متفاوت روابط عمومی بخش خصوصی و دولتی اذعان داشت:‌ یکسان سازی کارکرد این دو بخش هیچ سودی را عاید بخش خصوصی نمی سازد.

روابط عمومی تجاری یک تخصص است

وی یادآور شد: ‌سود و منفعت بنای روابط عمومی بخش خصوصی است و نگاه به افراد مراجعه کننده به عنوان مشتری و یک منفعت در راس کارکرد آن قرار دارد در حالی که نظام دولتی فضای متفاوتی از آن را دارا است.

این صاحب نظر روابط عمومی متذکر شد: در دوایر دولتی، خدمات‌رسانی، دریافت احساس رضایت از ارباب رجوع و عدم مراجعه وی اصل است اما در بخش خصوصی علاوه بر خدمت‌رسانی این بخش انتظار دارد که مشتری دوباره برای دریافت خدمات یا محصول به وی مراجعه کند.

بهادران اضافه کرد:‌ متاسفانه در بخش‌های خصوصی روابط عمومی بخش مستقلی نیست و اکثرا، فردی که در موسسه کار خاصی ندارد این مسئولیت را به شکل کلی و غیر تخصصی بر عهده دارد.

‌روابط عمومی نیاز امروز بخش خصوصی است

وی خاطرنشان کرد:‌ در دنیای امروز روابط عمومی تجاری یک تخصص است و نمی‌توان انتظار داشت با یک یا چند جلسه آموزشی بتوان مفاهیم مرتبط را برای توسعه این بخش در بنگاه‌های اقتصادی مهیا ساخت.

بهادران تصریح کرد:‌ روابط عمومی نیاز امروز بخش خصوصی است و سرمایه‌گذاری در این بخش آینده منفعت‌بخشی را برای این عرصه مهیا می‌سازد.

جلسه آموزشی روابط عمومی‌های بخش خصوصی به مدت هشت ساعت با حضور تعدادی از کارکنان مدیران روابط عمومی شرکت‌های بخش خصوصی در گرگان برگزار شد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه