وجود 26 مدرسه قرآنی در گلستان

زرین نامه: مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: گلستان در مجموع 26 مدرسه قرآنی و 103 مدرسه فوق برنامه در سطح استان دارد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان، عیسی پایین‌محلی، تشکیل مدارس قرآن در دوره وزارت حاجی بابایی را یک حرکت رو به رشد و شتاب‌دهنده تربیت قرآنی در سطح جامعه ذکر کرد.

وی تصریح کرد: طی سال تحصیلی گذشته بیش از 2 هزار و 400 محفل انس با قرآن، یک‌هزار و 200 مجلس ختم قرآن، هفت جلسه شورای قرآن و نه جلسه ستاد اقامه نماز و دو دوره آمورشی ضمن خدمت برای تمام مربیان جدیدالورود همچنین جشنواره طرح‌های خلاقانه و ابتکارات قرآن ویژه مربیان قرآن داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان به تشکیل جلسات آموزشی مربیان قرآن در روزهای پنج‌شنبه اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم با پیگیری‌ها و کارهای تبلیغاتی که انجام شد توانستیم 117 هزار نفر ثبت‌نام کنیم که نزدیک به 50 هزار نفر در مرحله اجرای این طرح شرکت کردند و بیش از 40 هزار نفر از این عزیزان توانستند نمره قبولی را کسب کنند.

پایین‌محلی استفاده از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و ستاد اقامه نماز استان و بکارگیری روحانیون در مدارس را از برنامه‌های اجرایی این اداره کل ذکر کرد.

وی همچنین از تشکیل 160 نشست دانش‌آموزی به همراه اولیاء، فرهنگیان در خصوص نماز خبر داد و افزود: در راستای برنامه عترت، اداره کل آموزش و پرورش گلستان با تشکیل دو دوره کلاس‌های آموزش مداحی ویژه دانش آموزان و استفاده از مربیان و مداحان نامی در این زمینه و ثبت 200 هیئت دانش‌آموزی و یک‌هزار و 800 گفتمان دینی در سطح مدارس استان گام‌های اساسی در تحقق هدف تربیت حیات طیبه عنوان کرد.