برداشت گوجه فرنگي بوسیله کمباین

زرین نامه: محصول گوجه‎فرنگی در مزارع بخش فندرسک شهرستان رامیان برای نخستین بار در کشور به وسیله کمباین برداشت شد.

به گزارش زرین نامه؛ جشنواره برداشت گوجه‎فرنگی که همه ساله در شهرستان رامیان برگزار می‎شود، امسال هم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و کشاورزان شهرستان رامیان در مزرعه نمونه کشاورزی الزهراء(س) واقع در بخش فندرسک شهرستان رامیان برگزار شد و برداشت گوجه‎فرنگی به وسیله کمباین که برای نخستین‌بار در سطح کشور انجام می‌شد، از بخش‌های جالب توجه این جشنواره بود.

55 درصد کشت گوجه گلستان در شهرستان رامیان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار گلستان ما در اين مراسم در خصوص کشت محصول گوجه‎فرنگی در این شهرستان گفت: در حال حاضر سه هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت گوجه‎فرنگی قرار دارد.

حمزه مهاجر وطن اظهار داشت: با توجه به سطح زیرکشت گوجه‎فرنگی استان که پنج هزار و 800 هکتار است، شهرستان رامیان 55 درصد گوجه گلستان را کشت و ضمن دارا بودن رتبه اول کشت این محصول در سطح استان، یکی از قطب‎های گوجه‎فرنگی کشور به شمار می‌رود.

گفتنی است، کشاورز نمونه رامیانی و مالک مزرعه نمونه الزهرا که با کشت بیش از یک‎هزار هکتار گوجه‎فرنگی یکی از بزگترین گوجه‎کاران کشور محسوب می‎شود و محصولی که امروز به وسیله کمباین برداشت می‎شود، کیفیت بسیار خوبی برای تهیه رب و سس گوجه‎فرنگی دارد.

به گزارش خبرنگار ما، برگزاری کارگاه آموزشی تولید محصولات ارگانیک و آشنایی با آفات گوجه‎فرنگی و اجرای موسیقی محلی شهرستان‎های رامیان و علی‎آبادکتول و برداشت گوجه‎فرنگی به وسیله کمباین در حضور رضا صابری، نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهردر مجلس شورای اسلامی، محمدتقی سوخته‎سرایی، فرماندار شهرستان رامیان، اسماعیل اسفندیاری‌پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان و همچنین مردم از دیگر بخش‎های این جشنواره بود./گل رامیان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه