جمع آوری بیش از 216 میلیون تومان زکات در علی آباد کتول

زرین نامه: مسئول ستاد جمع آوری زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان علی آباد کتول از جمع آوری بیش از 216 میلیون تومان زکات در سال جاری توسط این کمیته در شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد بختیاری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اعلام این خبر گفت: از این میزان زکات مبلغ 190 میلیون طرف اجرای پروژه های عمرانی شامل ساخت و مرمت یک بقعه متبرکه، دو مسجد و یک حوزه علمیه، 24 میلیون صرف تهیه و توزیع سبد غذایی برای فقرا و مقداری نیز صرف هزینه های تحصیل، معیشت و درمان بیماری فقرا شده است.

برنامه های زکات شهرستان در راستای خلق حماسه اقتصادی است

وی با اشاره سال حماسه اقتصادی بیان داشت: در سال حماسه اقتصادی باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که بتوانیم در جهت ایجاد اقتصادی پویا و رفع فقر گام برداریم.

بختیاری اظهار داشت: ستاد جمع آوری زکات شهرستان علی آباد کتول با توجه به سال حماسه اقتصادی به دنبال طرح ریزی برنامه های اقتصادی و عام المنفعه در راستای تحقق حماسه سیاسی، ایجاد اقتصاد پویا، اشتغالزایی برای فقرا و رفع فقر است.

مسئول ستاد جمع آوری زکات شهرستان علی آباد کتول با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی مبنی بر ظرفیت تولید 90 هزار تن گندم در شهرستان علی آباد کتول، بیان داشت: تنها از یک محصول این شهرستان بیش از 6 میلیارد تومان زکات به فقرا تعلق می گیرد.

عدم پرداخت زکات به معنای نپرداختن حق الله و حق الناس است

بختیاری با بیان اینکه زکات یکی از واجبات دین و دارای آثار و برکات زیادی نظیر ازدیاد روزی، از بین رفتن فقر، افزایش برکت مال است، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن و احادیث دینی اگر همه مردم زکات مال خود را بپردازند، در جامعه هیچ فقیری نخواهیم داشت.

وی عدم پرداخت زکات را عدم پرداخت حق الله و حق الناس دانست و خاطر نشان کرد: خشکسالی، نزول بلایای طبیعی، از بین رفتن برکت و گسترش فقر از نشانه های عدم پرداخت زکات است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه