۱۲ هزار کیسه همیان مولا بین خیرین و ادارات گلستان توزیع شد

زرین نامه: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۱۲ هزار کیسه همیان مولا در بین خانواده ها، ادارات، خیرین و متمکنین توزیع شد تا کمک های نیازمندان را در آن قرار دهند.

به گزارش زرین نامه؛ عباس حاجی اکبری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در جمع خبرنگاران گفت: ماه رمضان خوبی برای شناسایی خیرین و آشنایی آنان با نیازمندان است.

وی افزود: از جمعیت یک میلیون و 777 هزار و 14 نفری استان گلستان، یکصد هزار و 626 نفر برابر با 5.6 درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

حاجی اکبری تصریح کرد: از این تعداد، 37.6 درصد جمعیت تحت پوشش ساکن شهر و 62.3 درصد ساکن روستا هستند.

وی با اشاره به وجود دو مذهب شیعه و سنی در استان، اظهارداشت: 63 درصد جمعیت تحت پوشش را خانواده های شیعه و 37 درصد را خانواده های اهل سنت تشکیل می دهند.


53 درصد از خانواده های تحت پوشش، فوت سرپرست هستند


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با بیان اینکه 53 درصد از خانواده های تحت پوشش، فوت سرپرست هستند، گفت: 8 هزار و 797 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) قرار دارند که 7 هزار و 524 نفر دارای حامی و یک هزار و 273 یتیم بدون حامی هستند.

وی افزود: 68 نفر از ایتام بدون حامی زیر 18 سال سن دارند.

حاجی اکبری با بیان اینکه 14 هزار و 41 حامی ایتام را حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: سال 91، حامیان 38 میلیارد و 429 میلیون ریال به غیر از اعتبارات کمیته امداد به ایتام کمک کردند.


12 هزار کیسه همیان مولا در بین خانواده ها و ادارات توزیع شد


وی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان، گفت: 12 هزار کیسه همیان مولا به منظور پرکردن این کیسه ها در بین خانواده ها، ادارات، خیرین و متمکنین توزیع شده تا پس از قرار دادن کالا و خوارو بار بین نیازمندان توزیع شود.

حاجی اکبری یادآور شد: سال گذشته کمک های خوبی صورت گرفت و امسال نیز مکاتباتی با سازمان ها و ادارات جهت جمع آوری کمک کارکنان و اطعام دهی در ماه مبارک رمضان به صورت غذای گرم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: اوج کار 15 تا 21 ماه رمضان از میلاد امام حسن مجتبی (ع)، هفته احسان و نیکوکاری تا 21 رمضان شهادت امام علی (ع) خواهد بود.

حاجی اکبری با اشاره به طرح اکرام ایتام، افزود: این طرح از اول ماه مبارک رمضان شروع شده و در شب های قدر به اوج خود می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان سال گذشته، دو هزار و 478 حامی یا خیر حمایت 3 هزار و 547 یتیم در استان را برعهده گرفتند.

حاجی اکبری اظهارامیدواری کرد: امسال 5 هزار حامی برای ایتام گلستانی جذب خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در خصوص طرح مفتاح الجنه، گفت: در این طرح بعد از افطار از خانواده های ایتام سرکشی و به مشکلات آنان رسیدگی می شود./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه