توجه به مباحث دینی زمینه ساز رشد جمعیتی سالم و عاقلانه است

زرین نامه: همایش روز جهانی جمعیت در شهرستان علی آباد کتول با هدف اهمیت افزایش جمعیت سالم و جوان کشور برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان: نقش مادری مهم ترین نقش زنان است 

به گزارش خبرنگار زرین نامه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این همایش بیان داشت: علت کاهش جمعیت و فرزد آوری، بالارفتن سن ازدواج و افزایش طلاق کم توجهی به آموزه های دینی- اسلامی ما است.

دکتر محمد نعیمی با اشاره به احادیث و روایات دینی نقش مادر را نقش اصلی زن دانسته، اظهار داشت: در سال های اخیر توجه بیشتر زنان به اشتغال در بیرون از منزل، موجب کاهش توجه آن ها به فرزند آوری شده است.

وی افزود: افزایش فاصله ی ازدواج تا فرزند آوری که موجب کاهش سن طلایی بارداری شده یکی دیگر از علت های کاهش جمعیت در سال های اخیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نرخ جمعیت را پدیده ای سیال دانست و گفت: در دهه 60 به دلیل انفجار جمعیتی و عدم وجود زیرساخت های مناسب شعار کاهش فرزند داده می شد اما امروز با وجود تمام زیرساخت ها و اهمیت حفظ جمعیت جوان باید فرزندآوری به روشی اصولی صورت بگیرد.


مدیرکل اداره ثبت احوال استان گلستان: سال 65 در ایران سال معجزه و انفجار جمعیتی بود

مدیرکل اداره ثبت احوال استان گلستان در این همایش با اشاره به انفجار و معجزه جمعیتی سال 65 در کشور اعلام داشت: در سال 57 میزان 28 هزار و 148 واقعه ی ولادت و در سال 65 تعداد 55 هزار و 670 واقعه ی ولادت و در سال 80 تعداد 27 هزار و 621 واقعه ی تولد در استان گلستان به ثبت رسید.

سیف اله ابوترابی اظهار داشت: قبل از سال 71 میزان رشد موالید در کشور 2/3 دهم بوده و در سال 71 این میزان با کاهش حدوداً 9دهم درصدی به 3/2 دهم رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: برای حفظ جمعیت جوان و با نشاط استان گلستان باید با برنامه ای اصولی رشد جمعیت سالم را ارتقاء دهیم.

IMG_6069.JPG - 58.26 کیلو بایت

فرماندار علی آباد کتول: جمعیت سالم قدرتی موثر در جهان است

فرماندار علی آباد کتول نیز در این همایش بیان داشت: برای افزایش جمعیت سالم باید دیدگاه های خود را تغییر دهیم.

علی اکبر کی پور با اشاره به اینکه کشورهای کم جمعیت علیرغم پیشرفت علمی زیاد جهت تاثیر گذاری نیازمند وابستگی به دیگر کشورها بوده و استقلال کمتری دارند، پایداری قدرت کشورها را تحت تاثیر افزایش جمعیت سالم آن کشور دانسته، اذعان داشت: پایداری و تثبیت قدرت ایران در منطقه نیز نیازمند جمعیت سالم و موثر است که با تامین شرایط زندگی سالم تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه دین اسلام برای تمام جوانب زندگی بشر برنامه دارد، افزود: مسائل دینی در کنار مسائل اقتصادی و سیاسی موجب بالندگی و رشد همه جانبه انقلاب اسلامی می شود.

کی پور با اشاره به روند رشد جمعیت در خانه سالمندان خاطر نشان کرد: این افزایش جمعیت در خانه سالمندان به دلیل کاهش فرزندآوری و تغییر مباحث فرهنگی است که باید با ارتقاء توجهات و نگاه ها به سمت مباحث دینی این آسیب ها را از بین ببریم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه