اعتراض مردم گرگان به شهرداری نسبت به عدم استفاده از اتوبوس های کولر دار در ماه رمضان

زرین نامه: عده ای از مردم گرگان نسبت به عدم استفاده از اتوبوس های کولردار در ماه مبارک رمضان به شهرداری گرگان اعتراض کردند.

به گزارش زرین نامه؛ با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و گرمای هوا که هر روز بر آن افزوده می شود، استفاده از اتوبوس های داخل شهری سخت شده است.

در این بین شهرداری گرگان ترجیح داده به اتوبوس های کولردار در پارکینگ الغدیر مرخصی دهد و از همین اتوبوس های قدیمی و بدون کولر و فرسوده استفاده نماید.

شهروندان گرگانی که امروز صبح در میدان شهرداری منتظر اتوبوس بودند و تعدادی از مسافرین این اتوبوس ها نسبت به این امر اعتراض کردند.

یکی از خانم ها می گفت: من چندین بار رفتم اتوبوس رانی نسبت به این اعتراض کردم. مسئولین آنجا گفتند: کسی دیگری نیست اعتراض کند که تو هر روز می آیی.

خانم پیری که مخاطب این خانم بود در جوابش گفت : هوا خیلی گرم است و مسئولین شهرداری اتوبوس های کولردار را به مسیرهای شالیکوبی می دهند و اتوبوس های دره پیت را به مسیر هایی مثل الغدیر می فرستند . این تبعیض و دوگانگی چه توجیهی دارد.

در همین حال کمبود اتوبوس ها در برخی مسیرها باعث شده تا در این گرمای هوا طاقت مسافرین در ماه مبارک رمضان به سر آید.

چون اکثر استفاده کنندگان از اتوبوس های شهری افراد میانسال و کهنسال هستند می طلبد که شهرداری نسیت به راه اندازی اتوبوس های کولردار در ماه مبارک رمضان اقدام نماید.

همچنین استفاده از اتوبوس های کولردار در برخی مسیر ها مثل شالیکوبی اگر صحت داشته باشد جرمی نابخشودنی برای مسئولین شهرداری گرگان است چرا که در اسلام هیچکس بر دیگری برتری ندارد و همه در برابر قانون و مسئولین باید به یک چشم دیده شوند.

برخی دیگر از مردم گفته اند که باید قیمت بلیت کولردار و بی کولر فرق کند. آنهایی که در این گرمای هوای سوار اتوبوس بی کولر می شوند باید هزینه کمتری نسبت به آنهایی که از اتوبوس های کولردار استفاده می کنند بپردازند.

البته برخی از رانندگان اتوبوس گفته اند: اتوبوس های داخلی به گونه ای طراحی شده اند که امکان استفاده مداوم از کولر، حین رانندگی درگرمای تابستان در آنها وجود ندارد و خیلی زود دچار نقص فنی می شوند.

در همین حال مديرعامل سازمان اتوبوسراني یکی از مراکز استانها(اهواز) گفت: همه رانندگان اتوبوس‌هاي كولردار موظف‌اند كولر اتوبوس را روشن كنند، در غير اين صورت مرتكب تخلف شده‌اند و با آنها برخورد مي‌شود. همچنین گشتهای بازرسی در سطح شهر وجود دارد که تخلفات رانندگان در این زمینه را گزارش می دهند.

اما در سطح شهر گرگان جای این نظارتها و بازرسی ها خالی است و مشاهده می کنیم که برخی رانندگان اتوبوس های کولردار نیز از روشن کردن کولر خودداری می کنند.

نویسنده: کامران شبستانی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه