33 روستای گلستان در معرض خطر حوادث هستند

زرین نامه: مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: 33 روستای استان در معرض خطر هستند و کانکس های سیار برای خدمات دهی به مردم در مواقع بحران در این مناطق آماده شده است.

 

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر ، رسول حسام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روستاهایی که بیشتر از همه در معرض خطر است این کانکس ها مستقر می شوند و آموزشهای لازم به روستائیان نیز داده می شود.
وی اظهار داشت: همچنین چهار سالن چند منظوره در شهرهای آق قلا، مراوه تپه، کلاله و گالیکش به تجهیزات لازم در دست احداث است و این سالنهای محلی مدیریت بحران محله در حوادث را داشته و خدمات رسانی می کنند.

وی عنوان کرد: همچنین از این سالنها در زمانهای عادی برای ورزش و کارگاههای آمزوشی بهره گرفته می شود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان عنوان کرد: برای هریک از این سالنها، 350 تا 400 میلیون تومان هزینه ساخت ر نظر گرفته شد و 500 میلیون تومان نیز برای تجهیز آن اعتبار گذاشته شده است.

وی آموزش را یکی از اولویتهای مدیریت بحران استان برشمرد و گفت: در این راستا آموزش 130 کارشناس غرب استان در گنبدکاووس، آموزش بانوان، کارگاههای آموزشی برای دهیاران و شوراها را در دستور کار قرار دادیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بانوان قشر آسیب پذیر هستند، برگزاری کارگاههای آموزشی در ارتقای سطح آگاهیها و ایمنی موثر خواهد بود و علاوه بر این با آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری نیز مذاکراتی شده است تا از توانمندیهای آنان استفاده شود.