مراسم روز خبرنگار ۱۵ مرداد برگزار می شود

زرین نامه: معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری مراسم روز خبرنگار، روز ( ۱۵ مرداد ) در این استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ ابوالحسن امامی ، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: چون بیشتر خبرنگاران شغل و درآمد ثابتی ندارند دغدغه های فراوانی دارند و این در حالی است که این قشر تلاشگر و البته گمنام سعی می کنند اخبار و اطلاعات لازم مردم را در اختیار آنها قرار دهد.

وی افزود: برخی وقت ها ممکن است اخباری که توسط خبرنگار بیان می شود خبر تلخی باشد اما نباید این تلخی به معنای زیر سوال بردن مسئولان باشد چرا که خبرنگار سعی می کند نقاط ضعف و قوت را پوشش دهد و مسئولان هم نباید دلگیر شوند.

امامی، با اشاره به اینکه خبرنگاران می توانند با انتقادات سازنده خود بسیاری از گره ها را باز کنند، ادامه داد: باید رابطه خبرنگاران و مسئولان و مدیران دو سویه باشد تا جواب دهد و مشکلی از مشکلات مردم حل شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در بحث آموزش خبرنگاران اقدامات خوبی برگزار شد که این کلاس ها با همکاری استانداری گلستان و وزارتخانه ارشاد که با اعزام اساتید خوبی در این زمینه داشتند، انجام شد.

امامی گفت: برای مسکن مهر هم قدم های خوبی برداشته شد و آن دسته از خبرنگارانی که که شرایط احراز آن را داشتند توانستند ثبت نام کنند البته تعدادی از خبرنگاران هم به دلیل مجرد بودن و اینکه خانه داشتند نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در پایان روز ( 15 مرداد ) سال جاری به عنوان روز تجلیل از خبرنگاران استان عنوان کرد و افزود: در این روز سعی می شود از خبرنگارانی که در طول یکسال اخیر در زمینه های مختلفی چون تحقق شعار سال ، انتخابات و آسیب های اجتماعی تلاش فراوان داشتند تجلیل به عمل اید.