اقتصاد مقاومتي يك جوان 28 ساله در روستاي چنارقشلاق گرگان + گزارش تصويري

زرین نامه: مهدي مهقاني جوان 28 ساله اهل روستاي چنارقشلاق گرگان در راستاي طرح اقتصاد مقاومتي در مزرعه خود دست به توليد ماهي ، اردك، مرغ و خروس زده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از پايگاه خبري استرآباد گرگان؛ اين روزها كه ديگر صحبت از كار پشت ميزي نيست برخي جوانان تصميم گرفته اند دست بكار شده و و با استفاده از طرح هاي اقتصاد مقاومتي هم در توليد محصولات غذايي و مايحتاج خود پيشقدم شوند و هم با اشتغال خود درآمدي كسب مي كنند.

مهدي مهقاني دانش آموخته رشته حسابداري به همراه خانمش كه كارشناس كشاورزي است ، يكي از اين جوانان است كه با 28 سال سن در روستاي چنارقشلاق واقع در شرق گرگان دست به اين كار زده است.

او در مساحتي بالغ بر 3000 متر مربع استخري آماده كرد و در اين استخر به پرورش ماهي و اردك مشغول است . مهقاني اصل پروژه را در سال 87 با مساحت 2000 متر شروع كرد و در همان سال در استخر آب انداخت.

اين جوان جوياي كار در سال 90 آمد مساحت استخر را توسعه داد و به 3000 متر سراند و با تفاهمي كه با بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج گرگان داشت از مشاوره و دانش آنها استفاده كرد.

در حال حاضر كار و بار مهقاني گرفته و وي توانسته با سودي كه از اين راه بدست آورده ، استخر وزمين را خريداري كرده و بعد از آن سه هكتار باغ نيز به اموال خود افزود و شروع به توليد هلو و شابلن و آلو كرد.

همچنين وي در كنار پرورش ماهي و اردك در كناره هاي استخر مكانهايي را براي پرورش مرغ و خروس تعبيه كرده است و از اين راه نياز خانوادگي خود را به گوشت مرغ تامين كرده و مازاد آن را در بازار به فروش مي رساند.

مهدي مهقاني به خبرنگار ما گفت: خوردن نان بازو كه در گرو تلاش و كار است لذت زيادي دارد و خوشحال هستم در مسيري قرار گرفتم كه مي توان با استقلال كاري درآمد داشته باشم.

وي بيان داشت: توصيه ام به همه جوان اين است كه از ظرفيت هاي موجود در پيرامون خود استفاده كنند و از كمترين فضا بيشترين استفاده را بكنند.

مهقاني از جوانان خواست خجالت را كنار بگذارند و به اين فكر نباشند كه حتما كار پشت ميزي داشته باشند. اگر به انتظار كار دولتي بنشينيم بايد گرسنه بمانيم لذا بايد آستين ها را بالا زد و طرح هاي اقتصاد مقاومتي مقدمه اي براي شروع يك زندگي خوب است.

mah1

mah2

mah3

mah4

mah5

mah6

mah8

mah9

mah10

mah11

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه