کشف محموله قاچاق در روستای نومل گرگان+تصویر

زرین نامه: سرپرست منابع طبیعی شهرستان گرگان از کشف و ضبط یک دستگاه خودروی حامل محموله قاچاق جنگلی در روستای نومل گرگان خبر داد.

رسول مقسم در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: نیمه شب گذشته یگان حفاظتی منابع طبیعی به خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از این خودروی نیسان سه استر از گونه ممرز کشف و ضبط شد.

مقسم با اعلام ارزش چهار میلیون ریالی محموله کشف شده، خاطر نشان کرد: این محموله جنگلی در روستای نومل از توابع شهرستان گرگان تهیه شده است.

به گزارش زرین نامه؛ درخت مَمرَز با نام علمی Carpinus betulus در نواحی شمال ایران به نام‌های اولس و شَرَم ( شَرَم دار ) نیز معروف است.

ممرز، درختی است با قامتی متوسط که ارتفاع آن بین ۱۵ تا ۲۵ متر بوده که گاهی ارتفاع آن به ۳۰ متر نیز می‌رسد. تنه درخت ممرز (حتی تنه درختان دیرسال ) اغلب شیاردار می باشد.

450px-CarpinusBetulusBark.jpg - 79.89 کیلو بایت

پوست درخت صاف و مایل به رنگ سبز خاکستری است. جوانه‌های این درخت بر خلاف نوع راش، بسیار فشرده و نزدیک به ترکه‌ها ی جوان بوده و حداکثر به ۱۰ میلی متر می‌رسد. برگ‌های درخت ممرز متناوب الشکل و به طول ۴ تا ۹ سانتی متر با رگه‌های برجسته و منحصراً چین دار و حاشیه دندانه دار می‌باشند.

گرده افشانی میوه‌های ممرز بوسیله باد و بعد از پدیدار شدن برگ‌ها صورت می‌پذیرد و رویش و تخم افشانی این درخت زیاد می‌باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه