شرطی برای قرائت قرآن

زرین نامه: همه ی ثروت ما قرآن است.ما قرآن را طوری آموختیم که فقط به خود قرآن نیازمند باشیم.

به گزارش زرین نامه؛ مردی دوست داشت قرآن یاد بگیرد. او در حفظ قرآن، رنج بسیار کشید اما هنوز مشتاق بود. از اهالی شهر، سراغ قرآن خوان خوش آوازی را می گرفت. از خدا می خواست بهترین قرآن خوان، استاد او باشد. در بغداد قرآن خوانی پیدا کرد و نزد او رفت.

قرآن خوان در هر آیه ای که او برایش می خواند می گفت: «به گونه ای دیگر هم بخوان.» مدتی گذشت. چندین روش قرآن را خواندند. روزی پسر قرآن خوان به مرد همه ی ثروت ما قرآن است. ما قرآن را طوری آموختیم که فقط به خود قرآن نیازمند باشیم.

گفت:« شرط قرآن خواندن پدر من این است که برای هر عشری که می خواند، دیناری به او بدهی.» مرد قبول کرد، هر روز در عوض قرآن آموختن، دیناری با کمال میل می داد.

مدت ها گذشت. مرد، دیگر دیناری برای پرداختن نداشت. غمگین شد. پسر قرآن خوان او را دید و احوالش را پرسید. سپس او را به منزلش، مهمان کرد. مرد از ناراحتی غذا نمی خورد. پیرمرد به او گفت: «دینارهای تو زیر آن فرش است. ما به آن نیاز نداریم. همه ی ثروت ما قرآن است. ما قرآن را طوری آموختیم که فقط به خود قرآن نیازمند باشیم. این دینارها را برای امتحان از تو گرفته بودم. حالا می توانی آنها را برداری.»

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه