طرح انتزاع هم نتوانست دست مافيا را از کالاهاي اساسي کوتاه کند

زرین نامه: دبیر هیأت تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: طرح انتزاع وزارت جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت برای شفاف‌ سازی وظایف دو وزارت‌خانه مطرح شد اما متأسفانه طرح انتزاع هم نتوانست به کوتاه شدن دست مافیا در واردات کالاهای اساسی و تنظیم بازار منجر شود.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت‌ اله نوروزی با بیان اینکه واردات خوراک دام در دست یک عده افراد خاص بوده و مافیای ورود نهاده‌ها را به کشور هدایت می‌کنند، افزود: بی‌توجهی مسئولان به عاملان گرانی مواد پروتئینی مردم و رها کردن ریشه ناامن‌کننده بازار به حال خود زمینه را برای مطرح کردن طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم کرده است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که سود جویان با گران کردن نهاده‌ها،‌ خوراک دام و به این ترتیب فراهم کردن زمینه برای افزایش قیمت مواد لبنی و پروتئینی خون مردم را در شیشه کرده‌اند، تصریح کرد: نمایندگان مردم با مطرح کردن طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس خواهان کوتاه کردن دست سود‌جویان در قیمت گذاری‌ها وکم کردن فشار بر زندگی اقشار آسیب‌پذیر هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای باز کردن گره کور گرانی‌ها به ویژه افزایش قیمت مرغ مطرح شده است، گفت: واردات سویا با ارز مرجع و فروش آن با نرخ آزاد که گرانی مرغ را موجب شده از مهمترین محور‌های بحث این تحقیق و تفحص است.

دبیر هیأت تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: طرح انتزاع وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای شفاف‌سازی وظایف دو وزارت‌خانه مطرح شد اما متأسفانه این انتزاع هم نتوانست به رو شدن دست مافیا در واردات کالاهای اساسی و تنظیم بازار منجر شود.

وی با بیان این مطلب که مسئولان باید پاسخ‌گوی چرایی واردات سویا با ارز مرجع و فروش آن با ارز آزاد باشند، افزود: ریشه گرانی در دست برخی مسئولان است که با اهمال در وظایف نظارتی خود به شکل‌گیری مافیای واردات کمک کرده‌اند.

نماینده علی آبادکتول درمجلس نهم با بیان اینکه طبق طرح انتزاع باید تکالیف وزارت جهاد کشاورزی مشخص شده و جلوی دخالت هر وزارت یا سازمانی نیز در این خصوص گرفته شود، گفت: جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی می‌تواند دست مافیا را در واردات کالاها و محصولات اساسی مردم کوتاه کرده و گرانی را نیز کنترل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تمام توان جلوی زدو بند‌ها ایستاده و با مطرح کردن طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت هر نوع مافیایی را از رسیدن به هدف خود دور می‌ کنند./خانه ملت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه