افزایش سدهای آبی،توسعه خطوط حمل و نقل ریلی و هوایی گلستان

زرین نامه: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 6 سد آبی، طرح راه آهن سراسری و اتصال خطوط ریلی گرگان به مرز اینچه برون، افتتاح فرودگاه کلاله و توسعه فرودگاه گرگان از مهم ترین پروژه های عمرانی دولت نهم در گلستان است.

عبدالرضا دادبود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: افتتاح سد های دانشمند و کبودوال، آغاز عملیات اجرایی سد نواب از مهم ترین پروژه های عمرانی در بحث منابع آبی است.

وی با بیان اینکه سدهایی در منطقه آق قلا و دهنه ی محمدآباد کتول و شصت کلاته در انتظار تامین اعتبار و چند سد دیگر نیز مطالعات آن تمام شده و در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: استان گلستان برای توسعه صنعتی و کشاورزی به منابع آبی بیشتری نیاز دارد.

دادبود در خصوص توسعه بخش حمل و نقل ریلی با اعلام نزدیکی به پایان عملیات ساخت و ساز فاز های فرعی راه آهن گرگان- اینجه برون اظهار داشت: افتتاح راه آهن گرگان به مرز اینچه برون و آغاز عملیات اجرایی راه آهن گرگان – مشهد که عملیات ساخت آن از سمت بجنورد آغاز شده و طی چند ماه آینده براساس قول و قرار وزارت راه و شهر سازی پیمانکار راه آهن گرگان – اینچه برون عملیات ساخت و ساز راه آهن گرگان – مشهد را از سمت گرگان آغاز خواهد کرد.

معاون اجرایی استاندار گلستان با اشاره به توسعه حمل و نقل هوایی در دولت نهم و دهم بیان داشت: افتتاح فرودگاه کلاله که پرواز های آن راه اندازی شده و توسعه پرواز های داخلی و خارجی فرودگاه گرگان از مهم ترین پروژه های بخش حمل و نقل هوایی در گلستان است.

دادبود در خصوص توسعه بنادر نیز خاطر نشان کرد: بندر خواجه نفس توسط بخش خصوصی احداث و در فاز اول حدود 70 درصد پیشرفت کار داشته است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه