تحویل یک قطعه زاغی مربوط به کشور امارات توسط همیار محیط زیست

زرین نامه: رییس حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول از تحویل یک قطعه زاغ از تیره کلاغیان دارای حلقه گذاری کشور امارات توسط همیار محیط به این اداره خبر داد.

علی بیانی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به حلقه نشانه گذاری مربوط به کشور امارات در پای این زاغی گفت: در اوایل سال نیز یک کبوتر مربوط به کشور آلمان در علی آبادکتول و سه کبوتر مربوط به کشورهای حاشیه خلیج فارس در گرگان دیده شده بود.

وی با اشاره به ابلغ تر بودن زاغی های ایرانی و تفاوت این زاغی در دم بلندتر آن نسبت به زاغی های ایران بیان داشت: که اغلب این تفاوت ها به دلیل تفاوت شرایط آب و هوایی است.

بیانی با اشاره به اینکه مشخصات این قطعه پرنده به دفتر حیاط وحش کشور جهت مطالعات و اعلام به دفتر حیاط وحش کشور مبداء گزارش شده، خاطر نشان کرد: کار مداوای این زاغی پایان یافته و به زودی در طبیعت رهاسازی می شود.

رییس حفاظت محیط زیست علی آباد کتول در توصیه به مردم اظهار داشت: در صورت یافتن حیوانات در محیط های اطراف بدون نگرانی، آن را جهت بررسی از لحاظ بیماری ها و مداوا، شناسایی و ثبت گونه و رهاسازی در طبیعت به اداره محیط زیست شهرستان تحویل دهند.

بیانی با تاکید بر اهمیت حیوانات و پرندگان یافت شده، خاطر نشان کرد: این حیوانات بعد از مداو و رها سازی در طبیعت، از لحاظ شناسایی گونه، اطلاع رسانی به کشور مبداء، علت مهاجرت، مسیر حرکت و بسیاری از مسائل مورد تحقیق و جستجو قرار می گیرد.

بیانی از کشف یک قبضه سلاح دولول از یک شکارچی متخلف نیزخبر داد:

بیانی تصریح کرد: با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یک قبضه سلاح دولول از یک شکارچی متخلف در منطقه کشف و ضبط شد.

وی با اشار به ضبط تعداد 9 فشنگ به همراه این اسلحه افزود:این شکارچی متخلف در زمان مبادرت به شکار قرقاول دستگر شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست علی آباد کتول در پی اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال تا کنون کشف و ضبط 12 قبضه سلاح غیر مجاز از شکارچیان متخلف در این اداره به ثبت رسیده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه