مگر روحانی چه حرفی زد که برخی رسانه ها واکنش نشان دادند؟

زرین نامه: خوب است که رییس جمهور منتخب نیز به آنهایی که دچار این توهم شده اند که حسن روحانی قائل به نابودی اسراییل نیست یادآور شود که اینجا کشور امام خمینی است و در این کشور هیچ انسان آگاه و دلسوزی موافق ماندن رژیمی که سالهاست سرزمین مسلمانان را اشغال کرده و کودکان را با بمب های فسفری می کشد و دانشمندان ایرانی را ترور می کند نیست.

به گزارش زرین نامه به ننقل از دانا؛ در حاشیه راهپیمایی امروز برخی رسانه ها نقل قولی را از رییس جمهور منتخب منتشر کردند که فورا با واکنش رسانه های خارجی مواجه شد و حتی نتانیاهو به این اظهارات واکنش نشان داد.

برخی رسانه ها این خبر را از روی خروجی خود حذف کردند اما ایسنا در توضیحاتی درباره اظهارات روحانی نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران، در جمع خبرنگاران، روز قدس را یکی از یادگارهای حضرت امام(ره) خواند و افزود: در منطقه ما در سایه اشغال سرزمین فلسطین و قدس عزیز، زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته و این یادآور آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نخواهند کرد و در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهند کرد.

وی در برابر پرسشی درباره ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی پاسخ داد: در شرایطی که دنیای اسلام در منطقه دچار مشکل است صهیونیست‌ها فکر می‌کنند فرصت مناسبی است برای اینکه به ظاهر چهره صلح‌طلبی از خود نشان دهند و در واقع به تجاوزات و تعرضات خود به سرزمین فلسطین ادامه می‌دهند.

پیشتر در اخبار برخی خبرگزاری‌های داخلی از جمله ایسنا به نقل از آقای روحانی اینطور عنوان شده بود که "رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌ها بر بدن دنیای اسلام نشسته است و این زخم باید از بین برود" که جمله مذکور به ترتیبی که در بالا آمده است اصلاح شد.

این اشتباه از سوی چند خبرگزاری دیگر نیز رخ داده بود که بدون رعایت کردن اخلاق رسانه‌ای و ارائه توضیحات، تنها اقدام به حذف خبر از روی خروجی‌ها یا تغییر همان خبر اولیه کردند.

اما باید یک سوال جدی را مطرح کرد که مگر سخنی که از قول روحانی منتشر شد چه مشکلی داشت که برخی ها با این سرعت به دست و پا افتادند؟

رسانه های داخلی نوشتند که روحانی خواستار نابودی اسراییل شده است . رسانه ها به نقل از روحانی نوشتند: "رژیم صهیونیستی زخمی است که سالهاست بر پیکره اسلام نشسته است و باید از میان برداشته شود."

نتانیاهو بعداز این اظهار نظر فورا با صدور بیانیه‌ای، با مشابه دانستن دیدگاه‌های حسن روحانی و محمود احمدی نژاد گفت: "روحانی چهره واقعی خود را زودتر از انتظار آشکار کرده است" و افزود "این همان چیزی است که در ذهن این فرد وجود دارد و نقشه عملیاتی رژیم ایران است."

نخست وزیر اسرائیل گفت: "به کشوری که اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند نباید اجازه داد به اسلحه اتمی دست یابد."

بنیامین نتانیاهو، حسن روحانی را "گرگی در لباس میش" خوانده و گفته بود دنیا نباید به او اعتماد کند.

اکنون باید پرسید چرا برخی ها از این اظهار نظر روحانی حتی اگر اشتباه نقل شده باشد تا این اندازه به دست و پا افتاده اند؟ مگر نقل قول روحانی حرف بدی بوده است؟ بر فرض که او گفته است رژیم صهیونیستی باید نابود شود . آیا این جمله بدی است؟

مگر امام راحل نفرمود اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود؟ مگر رهبر معظم انقلاب بارها بر غیر مشروع بودن رژیم صهیونیستی تاکید نکرده اند؟

شاید روحانی نگفته است که رژیم صهیونیستی باید نابود شود اما واقعیت این است که رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیستی باید نابود شود. این رژیم راهی جز اضمحلال ندارد و غده سرطانی اسراییل باید از روی زمین بداشته شود.

البته رسانه ها از نظر اخلاقی حق ندارند سخنی را که گفته نشده از سوی کسی بیان کنند اما این واقعیت را عوض نمی کند و جنجال رسانه ای غربی ها نیز برای تحت پوشش قرار دادن راهپیمایی گسترده روز قدس است . خوب است که رییس جمهور منتخب نیز به آنهایی که دچار این توهم شده اند که حسن روحانی قائل به نابودی اسراییل نیست یادآور شود که اینجا کشور امام خمینی است و در این کشور هیچ انسان آگاه و دلسوزی موافق ماندن رژیمی که سالهاست سرزمین مسلمانان را اشغال کرده و کودکان را با بمب های فسفری می کشد و دانشمندان ایرانی را ترور می کند نیست.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه