جا به جایی دولت ها برای کشور ما فرصتی مهم است

زرین نامه: حضرت آیت الله خامنه ای از جابه جایی دولت ها به عنوان یک فرصت مهم و عید یاد کرده و افزودند: هر مجموعه‌ای که سر کار می‌آید؛ با نگاه مثبت به مجموعه‌ قبل از خود نگاه کند.

به گزارش زرین نامه؛ خوشبختانه کشور در یک مقطع خوبی قرار دارد. من به شما عرض بکنم؛ مقاطع تحویل مسوولیت دولت ها، جزو مقاطع خوب کشور و تاریخ سیاسی ما است. این جابه‌جایی دولت ها یکی از منت های بزرگ الهی است بر ما؛ یکی از فرصت های بزرگی است که در اختیار ما است.

نفس جدیدی، ابتکارات جدیدی، کارهای جدیدی، سلائق و ذوق های جدیدی می‌آید میدان - قانون اساسی این را مشخص کرده - این یکی از فرصت ها است. البته این فرصت تبدیل می شود به تهدید، اگر چنانچه جور دیگری عمل شود؛ مانند آنچه که در برخی از کشورها انسان مشاهده می کند، که جابه‌جایی قدرت ها با زورآزمایی، با خونریزی، با خشونت همراه است که خوشبختانه در کشور ما اینجور نیست.

البته در سال ۸۸ بعضی خطای بزرگی را مرتکب شدند، کشور را در لبه‌ یک چنین پرتگاهی قرار دادند، یک مشکل اینچنینی را برای کشور تدارک دیدند اما بحمدالله خدای متعال کمک کرد، ملت توانست از این مشکل عبور کند. در این سال های متوالی از اول انقلاب - منهای همان برهه‌ کوتاه سال ۸۸ - همیشه این دست ‌به ‌دست شدن قدرت و مسوولیت در کشور، با آسایش، با خوشی و با شادکامی همراه بوده است؛ این خیلی فرصت مهمی است.
بنابراین امروز که دولت دارد دست ‌به ‌دست می شود، مجموعه‌ جدیدی، گروه جدیدی، عناصر جدیدی، فکرهای جدیدی، ابتکارهای جدیدی وارد میدان می شوند؛ باید با استفاده از آنچه که تاکنون انجام گرفته است، و با بنا بر روی بنایی که تا امروز بالا رفته است، ان‌شاءالله کشور را پیش ببرند.

این فرصت بسیار مهمی است، فرصت خوبی است و برای کشور ما عید است؛ یعنی واقعا این جابه‌جایی قدرت ها مبارک است. هر مجموعه‌ای هم که سر کار می‌آید، با نگاه مثبت به مجموعه‌ قبل از خود نگاه کند. خب، این گزارش مبسوط آقای رییس جمهور، آقای دکتر احمدی‌نژاد را شنیدید. کارهای فراوانی شده، کارهای برجسته‌ای انجام گرفته؛ ممکن است دولت بعدی بیاید همین مقدار کار یا دو برابر این کار یا بیشتر، بر آنچه که انجام گرفته است، بیفزاید؛ چه چیزی از این بهتر برای کشور؟

مهم این است که جهت گیری‌ها استمرار داشته باشد؛ که من در زمینه استمرار جهت گیری‌ها و تذکراتی که در این مورد دارم، در فرصت های بعدی ان‌شاءالله مطالبی را به مسوولین و به ملت عرض خواهم کرد.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسوولان نظام در سی ام تیر ۱۳۹۲./ دانا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه